Ako je verovati poslednjoj najavi nadležnih, žitelji Kragujevca i većeg dela Šumadije već za tridesetak dana bi do Koridora 10 mogli da stignu modernom saobraćajnicom sa četiri kolovozne trake, koja se, iako duga tek nepunih 25 kilometara, gradi duže od 15 godina.
Preciznije još od 2004, i koja bi, napokon trebalo da bude završena krajem meseca.
– Očekujem da investitor, izvođač i projektant rešavaju probleme, da poštuju dogovor i da ova deonica bude završena do kraja marta 2020. godine, izjavila je, u oktobru prošle godine, ministarka građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja Zorana Mihajlović, govoreći o gradnji poslednjih pet kilometara deonice Kragujevac – Koridor 10.
Otvarajući ovu temu i pitajući da li saobraćajnica od Kragujevca do Koridora 10 zaista može da bude završena do kraja marta pojedini lokalni mediji ovih dana nisu ponudili konkretan odgovor, već su ga, na osnovu priloženih fotografija sa gradilišta, prepustili proceni čitalaca. Danas je odgovor potražio od putara angažovanih na gradnji, te od stručnjaka, koji su poručili da „nema šansi“ da ta saobraćajnica bude gotova do kraja marta.
Predstavnici Preduzeća za puteve Kragujevac uputili su nas da informaciju potražimo u Ministarstvu građevinarstva, ali su nezvanično ipak poručili da taj putni pravac „sigurno neće da bude završen do kraja marta“. I stručnjaci koji su dobro upoznati sa projektovanjem (počelo još daleke 1980. – prim. Z. R.) i gradnjom „brze“ konekcije sa auto-putem Beograd – Niš, kažu da je „apsolutno nerealno da taj put bude završen u narednih nekoliko nedelja“.
– Ostalo je mnogo posla. Treba da se izgrade dva kružna toka a prethodno u Batočini moraju da se poruše kuće koje su na trasi druge trake. Ne zna se ni da li je rešen problem sa eksproprijacijom motela Košuta i okolnog zemljišta, preko kojeg mora da prođe izlazna traka na Koridor, kaže jedan od šumadijskih stručnjaka, koji nije želeo da mu objavimo ime. Ističe i da preduzeće može istovremeno da asfaltira i da gradi kružne tokove i petlju za izlazak na Koridor, ali i u tom slučaju, „apsolutno je nerealno da taj putni pravac bude završen do kraja ovog meseca“.
– Najgore bi bilo da vlast zbog predstojećih izbora, natera putare da na brzinu, što može da znači i nekvalitetno, završi preostale radove koji bi posle, kao što je bilo i na koridorima 10 i 11, morali da budu rađeni iznova, što je nepotreban trošak koji pokrivaju građani Srbije, ističe naš sagovornik. On kaže da vlast treba da ostavi putarima da završe put bez pritisaka. U tom slučaju, smatra on, saobraćajnica kojom će Kragujevac biti povezan sa Koridorom 10 konačno bi mogla da bude završena tokom leta, ili najkasnije krajem godine.
Šta je sa pravcem do Mrčajevaca?
U stručnim krugovima sve glasnije se pitaju i kakva je sudbina projekta vezanog za gradnju brze saobraćajnice od Kragujevca do Mrčajevaca. Izgradnja tog puta, koja je u aktuelnom Prostornom planu Srbije predviđena kao auto-put, za Kragujevac, i svetske i domaće firme koje posluju u ovom delu Srbije, značajna je koliko i završetak konekcije prema Koridoru 10, sa kojom treba da čini jednu celinu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.