V. d. direktora Elektroprivrede Srbije Aleksandar Obradović zatražio je juče od ministarke energetike Zorane Mihajlović da se u Elektrodistribuciji Beograd uvede krizni menadžment.

U pismu koje je uputio Mihajlovićevoj navodi se da je to predloženo nakon analize rada svih delova EPS-a, i provere koliko su opravdane reklamacije kupaca zbog računa pristiglih u julu i avgustu, kao i propusta uočenih prilikom priprema i početka rada novoosnovanog preduzeća EPS Snabdevanje.

U EPS-u ističu da bi način izdavanja računa hitno morao da se poboljša, i to pre svega u Beogradu, gde se nalazi četvrtina svih kupaca u Srbiji. Zbog toga je i predloženo da se imenuje novi vršilac dužnosti direktora u beogradskoj distribuciji, a Obradović očekuje da će se sa tim predlogom složiti i predstavnik Ministarstva energetike u Upravnom odboru EPS-a.

– Analizom rada distribucija utvrđeno je da samo EDB nije ispoštovala definisani ugovor o pružanju usluga i nije sledila uputstva dobijena od EPS-a i od EPS Snabdevanja u vezi sa obračunom i izdavanjem računa za električnu energiju. Ostale četiri distribucije su poštovale sve ugovorne obaveze. Samo na računima EDB prenos preplate nije iskazan kao posebna stavka i to je stvorilo velike gužve na šalterima i veoma negativnu reakciju kupaca i javnosti. Popust od pet odsto za redovno plaćanje računa, takođe, nije iskazan kao iznos popusta na računima EDB, a ni obračunski period nije u skladu sa dogovorenom dinamikom, što je takođe izazvalo negodovanje kupaca i reagovanje medija – navodi se u pismu EPS-a i dodaje da je svemu tome bitno doprinelo i to što je EDB početkom godine uvela novog softverskog servisera koji se nije najbolje snašao, a vrhunac je postignut u julu i avgustu.

Uz to, ukazuje Obradović u pismu ministarki, u EDB je zabeležen najmanji procenat naplate julskog računa – svega 54 odsto na dan 1. septembar i samo u toj distribuciji je zabeleženo povećanje gubitaka za šest meseci ove godine, koji iznose 17,21 odsto.

– Samo u EDB građani nisu mogli da plate račune EPS Snabdevanja čekovima, a u svim drugim PD za distribuciju su mogli. Sprovođenje finalnog reprograma za izmirenje dugovanja za struju bio je jedan od problema u EDB, jer su građani dobijali oprečne informacije iz tog preduzeća, a to se ogleda i u broju sklopljenih sporazuma – naglašava se u pismu. Navodi se i da je Obradović i ranije obaveštavao ministarku Mihajlović da su utvrđeni propusti posledica nedovoljno dobrih rešenja ili grešaka u lancu odgovornosti u EDB, kao i da je sadašnje rukovodstvo tog preduzeća nekompetentnim i neprofesionalnim radom dovelo do problema.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari