Nakon jednonedeljne pauze, u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija (FCA Srbija) proizvodnja sve tri verzije modela „Fijat 500L“ ponovo je pokrenuta.
Proizvodni proces uobičajeno je organizovan u tri radne smene, s time što se ne očekuje da će sa proizvodnih linija da silazi do sada standardnih 600 do 650 vozila dnevno, već nešto manje. Koliko manje, saznaće se narednih dana.
U FCA Srbija u toku je, 27. juna započeto prijavljivanje radnika za dobrovoljni odlazak iz fabrike, koje će, kao što je već i najavljeno, trajati do petka, 8. jula. U fabričkom sindikatu tvrde da se dosta zaposlenih i dalje interesuje za ponuđeni socijalni program kojim su, zavisno od dužine radnog staža, predviđene otpremnine od 4.800 do 12.000 evra, ali da ne znaju koliko se radnika do sada izjasnilo da dobrovoljno ode iz fabrike. Te podatke, navode u sindikatu, ima menadžment kompanije, koji će, najverovatnije, tim povodom da se oglasi krajem sedmice.
Prema ranijim informacijama, iz FCA Srbija bi, krajem avgusta, paralelno sa ukidanjem jedne od tri proizvodne smene trebalo da ode, dobrovoljno, ili po spiskovima kao tehnološki višak, 900 od ukupno 3.200 zaposlenih, dok bi u kooperantskim firmama (Manjeti mareli, Sidžit, Džonson kontrol i PMC) radna mesta trebalo da napusti više stotina radnika.
– Očekujemo da se, prema prošlonedeljnom dogovoru u Vladi Srbije, sutra ili prekosutra, ponovo sastanemo sa Aleksandrom Vučićem. Premijer bi menadžmentu FCA Srbija i nama iz sindikata, nakon prošlonedeljnog razgovora sa “drugim čovekom” Grupacije Fijat Krajsler, Alfredom Altavilom, trebalo da prenese nešto više detalja od onoga što je, nakon povrataka iz Torina, saopštio domaćoj javnosti – rekao je našem listu predsednik sindikata u FCA Srbija Zoran Marković.
Podsetimo da je Vučić, neposredno posle povratka iz Torina, obavestio domaću javnost da je budućnost Fijata u Srbiji zagarantovana, te da će ta kompanija u Kragujevcu da ostane još „,mnogo godina“. Potvrdio je da će jedna proizvodna smena da bude ukinuta i najavio da će iznova da razgovara sa Vladimirom Putinom i Dmitrijem Medvedevim o izvozu „fijata“ u Rusiju. Obećao je i da će auto-put od Kragujevca do Koridora 10, što je ugovorna obaveza države prema Fijatu, da bude završen do 2018.
Vučić je, međutim, istakao da „zna nešto više“ kad je reč o kragujevačkom Fijatu, ali da nema ovlašćenja da o tome govori. U sindikatu FCA Srbija automobila očekuju da će na sastanku da čuju šta je to „nešto više“ što nije moglo da se saopšti najširoj javnosti. Naravno, najviše ih interesuje kada će kragujevačka fabrika da dobije novi model automobila, kao i da li će u Kragujevcu skorije da počne sa radom nova firma za proizvodnju auto-delova koja bi, kako im je Vučić minule sedmice najavljivao, trebalo da uposli između 1.000 i 1.500 radnika, odnosno onoliko koliko će ih, posle avgustovskog „feragosta“, ostati bez posla u pogonima ovdašnjeg Fijata i njegovih kooperanata.
Z
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.