Fabrika Fijat automobili Srbija u Kragujevcu biće otvorena 16. aprila a svečanosti će, pored ostalih prisustvovati predsednik Srbije Boris Tadić i izvršni direktor Grupe Fijat – Krajsler Serđo Markione, saznaje Danas.
Sagovornici našeg lista navode da je temeljna rekonstrukcija pogona nekadašnje Zastavine fabrike automobila okončana, te da je završeno i instaliranje savremene opreme za proizvodnju modela „fijat 500L“ i drugih automobila „B“ klase. Fabrika je projektovana za proizvodnju 300.000 automobila godišnje, dok trenutno instalirana oprema omogućava godišnju produkciju od 200.000 vozila. Očekuje se da će punim kapacitetom fabrika početi da radi već naredne godine.
Fijatov kompleks u Kragujevcu prostire se na 1,4 miliona kvadratnih metara, od čega je više stotina hiljada kvadrata pod krovom i najveći je kompleks te vrste u jugoistočnoj Evropi. Valja naglasiti da je kompanija FAS, poput nekadašnje Zastave, pored rumunske „Dačije“ jedina kompletna fabrika za proizvodnju putničkih vozila u jugoistočnoj Evropi. Prema standardima u automobilskoj industriji, naime, kompletna fabrika automobila, pored pogona za izradu karoserijskih delova i sklapanje šasija (Karoserija), zatim za zaštitu u bojenje vozila (Površinska zaštita i Lakirnicu) i za sklapanje automobila (Montaža), mora da ima i Preseraj, pogon za izradu preserskih delova od lima. Preseraj FAS-a je, saznaje se, dva puta veći od nekadašnjeg Zastavinog, u kojem su se izrađivali otpresci za proizvodnju od preko 200.000 vozila godišnje. U fabričkom kompleksu, pored pogona za proizvodnju automobila, locirani su i novi energetski blok, koji strujom, vodom, tehnološkom parom i toplotnom energijom može da snabdeva grad od pola miliona stanovnika, ili fabriku za proizvodnju više stotina hiljada vozila, tu je novo postrojenje za preradu otpadnih voda i drugi novoizgrađeni objekti.
Pored toga što je najveća, fabrika u Kragujevcu je i najsavremenije industrijsko preduzeće u jugoistočnoj Evropi i jedna od najmodernijih, ako ne i trenutno najmodernija Fijatova kompanija na svetu. U pogonima su instalirani roboti poslednje generacije i najsavremenija, mahom automatizovana proizvodna oprema, u čiju je nabavku od proizvođača iz Nemačke, Japana i Italije uloženo oko 600 miliona evra. U izgradnju i opremanje fabrike investirano je ukupno više od milijardu evra.
Uoči otvaranja intenzivira se izgradnja internih saobraćajnica unutar i izvan fabrike, kojima će ona biti povezana sa kooperantskim firmama, lociranim u bivšoj vojnoj kasarni u naselju Grošnica. Do 15. aprila mora da bude završena izgradnja četiri interne saobraćajnice, od kojih dve prolaze kroz fabrički krug i idu preko tri mosta. Uz ovo, radi se i na raščišćavanju i uređenju fabričkog kruga.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.