Zastava INPRO koja je krajem prošle godine bila u centru pažnje zbog gotovo dvomesečnog štrajka glađu nekoliko desetina invalida rada, nastavila je, uprkos problemima, proizvodnju priključnih vozila za domaće tržište.
Istovremeno je, posredstvom firme Verano Motors, započela prototipsku proizvodnju pomoćnih šasija i sanduka za kamione ruskog GAZ-a.
– Predstavnicima GAZ-a ćemo već naredne sedmice, na beogradskom salonu automobila, da pokažemo nadgradnje koje smo napravili za njihove kamione. Pošto smo sigurni da je to što smo napravili kvalitetno, očekujemo da ćemo sa Rusima uskoro da potpišemo ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji, koji bi podrazumevao proizvodnju nadgradnji za njihova vozila koje Verano motors uvozi u Srbiju – rekao je juče za naš list direktor zastave INPRO Milenko Betulić.
Pojašnjava, pritom, da, prema domaćim propisima, u zemlju ne mogu da se uveze kompletni kamioni, već samo njihove šasije, dok nadgradnje treba da prave domaće fabrike. Zastavi INPRO to odgovara pošto su i poslovodstvo i zaposleni u toj fabrici, prema Betulićevim rečima, potpuno sigurni da mogu da odgovore zahtevima ne samo GA Z-a, nego i bilo kog drugog svetskog proizvođača teretnih vozila.
Naš sagovornik tvrdi da se trenutno radi na podržavljenju Zastave INPRO, i to tako što će dug te fabrike od oko 90 miliona dinara prema Fondu za razvoj da bude konvertovan u vlasnički ulog države u INPRO-u. Drugi osnov za podržavljenje i transformisanje INPRO je u činjenici da 90 odsto zaposlenih u tom preduzeću čine invalidi rada i osobe sa invaliditetom.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.