Ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji između kineske kompanije JAK i Grupe Zastava vozila biće potpisan u poslednjoj dekadi ovog meseca, u Kini, potvrđeno je juče našem listu u krugovima bliskim poslovodstvu Zastave.
Tim ugovorom prema preliminarnom dogovoru kineske i srpske strane, biće predviđeno da se u prvoj fazi saradnje dveju kompanija, u Zastavi kamionima, od septembra, najverovatnije, sklapaju laki kamioni od 2,5 do osam tona nosivosti. U Kragujevcu bi, najavljeno je iz menadžmenta JAK-a, trebalo da bude sklopljeno 3.000 kamiona do osam tona nosivosti, namenjenih tržištima severne Afrike, Bliskog istoka, CEFTA sporazuma, ali i kupcima u zemljama zapadne Evrope, s obzirom da se u njih ugrađuju motori euro 5, koji zadovoljavaju evropske ekološke standarde. U drugoj fazi saradnje, u Zastavi bi se, pored kamiona, sklapali kombiji i laka dostavna vozila do 2,5 tona nosivosti. Treća faza predviđa transfer kineske tehnologije u Kragujevac i formiranje zajedničke kompanije.
Podsetimo da je Grupa Zastava vozila krajem prošlog leta potpisala protokol o saradnji sa kineskom kompanijom Huang hai, kojim je, takođe, bilo predviđeno sklapanje kamiona, protokol nikada nije realizovan. U Grupi Zastava vozila tvrde da je JAK, za razliku od Huang hai, koja je privatna firma, državna fabrika i najveći proizvođač „terenaca“ u Kini, koji godišnje proizvede više od pola miliona vozila.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.