Paket pomoći, usmeren manjim i porodičnim turističkim preduzetnicima u borbi protiv posledica izazvanih epidemijom Kovid-19, predstavljen je danas na konferenciji „#EUzaTebe – za kulturno nasleđe i turizam“.
Konferencija je posvećena projektu pomoći srpskom turizmu od strane Evropske Unije, a na njoj su govorili šef Delegacije EU u Srbiji Sem Fabrici, i vođa projekta Aleksandar Bec.
Projekat „EU za kulturno nasleđe i turizam“ je usmeren na unapređenje turističkog sektora Istočne Srbije i Donjeg Podunavlja kao velikog potencijala za ekonomski razvoj.
Finansiran je od strane Evropske Unije sa 15 miliona evra i nemačkog saveznog Ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj sa 1,6 miliona evra.
Na konkurs se prijavilo 420 projekata od kojih je izabrano 120 projekata koji će dobiti sredstva za pomoć.
Više o ovom projektu rekao je šef Delegacije za EU, Sem Fabrici.
„Turizam je prednost Srbije, jer ona ima mnogo da ponudi i zbog toga ga treba podržavati i u njega ulagati“, izjavio je on.
U svom izlaganju on se osvrnuo na prošlogodišnje donacije Srbiji za pomoć turizmu od strane Evropske Unije i naglasio potrebu da se takvi projekti nastave i ove godine zbog posledica izazvanih epidemijom Kovid-19.
Teškoće poslodovaca da umanje ekonomske gubitke izazvane epidemijom biće ublažene ovim vanrednim paketom pomoći.
Šef Delegacije za EU Sem Fabrici više puta je naglasio značaj etno turizma i porodičnih i manjih hotela za razvoj turizma i zbog toga je ovaj projekat upravo i usmeren njima.
Od ukupno 120 projekata izabranih u okviru ovog plana 70 su privatni smeštaji, a pomoć će dobiti i vlasnici restorana, hotela, turističkih agencija, kampova i vinarija.
Napomenuo je da je ovaj projekat u sklopu šireg projekta Evropske Unije posvećenom borbi protiv posledica od Kovid-19 koji je počeo donacijom od 50 miliona evra za sanitarnu pomoć, respiratore i zaštitne maske, u martu i februaru.
Više puta u okviru svog izlaganja naglasio je da je zadovoljan odgovorom srpske turističke zajednice na projekat. Puno poslodavaca se odazvalo na konkurs i time podržalo ovakvu akciju.
Svoje izlaganje je završio izrekom Marka Tvena rekavši da su „putovanja najbolje ubice predrasuda“ i time naglasio značaj turističkog sektora.
Vođa projekta Aleksandar Bec, govorio je o teškoćama da se ovakav projekat, planiran od novembra, realizuje bez fizičkog odlaska i posete prijavljenima na konkurs.
Rekao je da je bilo mnogo prijavljenih projekata koji su zaslužili podršku u vidu novčanih sredstava i ujedno najavio novi plan pomoći u okviru projekta „EU za kulturno nasleđe i turizam“ za koji će konkurs biti objavljen u narednim mesecima.
Paket bespovratne pomoći je usmeren na manje i porodične učesnike u turističkom sektoru, jer su oni i najviše bili pogođeni padom prometa usled epidemije.
Poslodavci koji su izabrani u okviru ovog projekta zahvalili su organizatorima programa i naglasili značaj novčane pomoći za njihovo poslovanje.
Vlasnik vinarije u Negotinu Zoran Milanović, posebno je naglasio značaj ulaganja u Istočnu Srbiju, kako bi se ispunio potencijal ovog kraja kao važnog učesnika u turizmu Srbije.
Novčana pomoć će pre svega poboljšati uslugu koju oni pružaju turistima koji se odluče da posete ovaj kraj.
Kovid-19 je bitno uticao na rad ugostiteljskih objekata, pa će ovu pomoć iskoristiti da poslovanje prilagode novim uslovima.
Kako bi se ispunili turistički kapaciteti Srbije potrebno je da sve turističke destinacije budu umrežene, što će povećati promet turista i olakšati zainteresovanima da dobiju informacije o željenoj destinaciji bilo gde u Srbiji.
Dosta projekata koji su izabrani na konkursu iskoristiće novčana sredstva za promotivni program kako bi privukli nove turiste koji ih do tada nisu posetili.
Na taj način uređen turistički sektor staviće srpski turizam na evropsku i svetsku turističku scenu i povećati broj turista na godišnjem nivou, zaključci su održane konferencije.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.