Kompanija TPV iz Novog Mesta, jedan od vodećih proizvođača auto-delova u regionu i jedna od prvih slovenačkih firmi u Kragujevcu, obeležila je desetogodišnjicu postojanja i rada fabrike u centru Šumadije. Ta fabrika u Industrijskoj zoni, kraj auto-puta prema Koridoru 10, prva je grinfild investicija u Kragujevcu i jedini je pogon TPV-a izvan granica Slovenije.
Sada već podaleke 2007. TPV je fabriku u Kragujevcu osnovao zajedno sa lokalnom firmom „Agro Šumadija“, pa je naziv preduzeća za proizvodnju zaptivki za automobile bio TPV „Šumadija“, koje je sa radom počelo u iznajmljenom pogonu „Zastave kamiona“. „Agro Šumadija“ je u međuvremenu izašla iz vlasništva te je u nazivu ostao samo TPV, koji je, u novosagrađenoj fabrici u Industrijskoj zoni, nastavio samostalno da radi, odnosno da uvećava obim proizvodnje, širi proizvodni asortiman i povećava broj zaposlenih.
Kragujevački TPV-a trenutno izvozi više od 90 odsto svoje proizvodnje na evropska, afrička i azijska tržišta. Istovremeno, proizvodi i metalne sklopove i otpreske za prvu ugradnju u automobile marke „reno“ i „fijat“. Slovenci su u fabriku u Kragujevcu uložili oko šest miliona evra, a najavljuju još, i to ne samo za gradnju novih pogona i nabavku opreme, nego i u razvojno-istraživačku delatnost. TPV je potpisao sporazum o saradnji sa Fakultetom inženjerskih nauka (FIN) kojim je, između ostalog, predviđeno stipendiranje određenog broja studenata koji će biti angažovani u razvojnom centru ovdašnjeg pogona.
Direktor TPV Grupe Marko Gorjuk kaže da će u Kragujevcu biti formiran svojevrsni „satelit velikog razvojnog centra TPV-a u Novom Mestu“ zbog „odličnog i iskusnog kadra u ovoj regiji“. Nova ulaganja treba da obezbede da TPV u Kragujevcu u dogledno vreme ostvaruje prihod od deset miliona evra godišnje.
Slovenci se dobro "odomaćili"Pored TPV-a, u Kragujevac su iz Slovenije došle i kompanije „Unior komponente“ i „Gorenje“, koje su kupile nekadašnju Zastavinu „Alatnicu“, u kojoj su, svaka za sebe, nastavile proizvodnju alata. Firma MTU iz Slovengradeca je 2005. kupila „Zastava tapacirnicu“, koju je, nešto docnije, prodala slovenačkoj FORI Grupi, koja proizvodi delove unutrašnjeg enterijera za automobile vodećih svetskih kompanija. Preostali radnici kragujevačkog „21. oktobra“, nekada jedne od većih i značajnijih „Zastavinih“ fabrika, godinama unazad proizvode delove za belu tehniku „Gorenja“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.