Ostvaruju potrebe gostiju 1Foto: Dragiša Petrović

Ove godine podeljeno je 46.000 vaučera za odmor u Srbiji, interesovanje građana i turističkih radnika je bilo veliko, tako da će ova akcija biti organizovana i sledeće godine, najavili su nadležni iz Ministarstva turizma.

Među najtraženijim destinacijama bila je i Sokobanja, u kojoj je za prvih deset meseci u 2016. ostvareno 11 odsto više noćenja.

Zanimljivo je podsetiti da je prvi turistički vaučer izdat je u Srbiji po nalogu knjaza Miloša Obrenovića, kojim je 8. juna 1837. godine po starom, ili 21. juna po novom kalendaru (taj datum Sokobanja obeležava kao Dan opštine) zastavnik Lazarević iz Kragujevca upućen na odmor i upotrebu termalnih voda u Sokobanju.

Sigurno je da živopisni pejsaži, jedinstveni prirodni potencijali, termalni izvori, gostoljubivost meštana i najduža turistička tradicija u Srbiji i te kako motivišu domaće i strane turiste da baš Sokobanju izaberu kao mesto za odmor. Različiti sadržaji privlače godišnje veliki broj turista, tako da je 2015. ovu banju posetilo više od 105.000 gostiju, koji su ostvarili više od milion noćenja, saznaje Danas od LJubinka Milenkovića, direktora Organizacije za turizam i kulturu Sokobanja (OTKS).

– Prema istraživanju koje je obavila TOS, Sokobanja sa čak 12 procenata učestvuje u ukupnom turističkom prometu u našoj zemlji. Ovakvu popularnost kao banjsko i turističko mesto doživljava pre svega zahvaljujući kompletnoj turističkoj ponudi kontinentalnog turističkog mesta. Netaknuta priroda, prekrasni pejzaži, biserna reka Moravica, dva jezera, četiri planine, izvanredna klima, više su nego dovoljni razlozi da veliki broj domaćih i inostranih gostiju poseti Sokobanju, navodi Milenković. – Međutim, na stalni rast posećenosti, pored prirodnih potencijala, poslednjih godina utiče i razvoj sekundarnih turističkih proizvoda, koji upotpunjuju ponudu i čine je sve atraktivnijom destinacijom. To je pre svega kompleks novoizgrađenih sportskih terena, Akva-park „Podina“, intenzivan razvoj manifestacionog ili turizma događaja, koji podrazumeva mnogobrojne kulturno-umetničke sadržaje, održavanje festivala, manifestacija, programa namenjenih svim uzrastima posetilaca.

U Sokobanji ništa ne prepuštaju slučaju, te se sprovođenjem aktivnosti na razvoju sekundarnih i tercijarnih turističkih proizvoda, a u skladu sa potrebama turista, stalno utiče na podizanje atraktivnosti. Planski razvoj, koji je u skladu sa nacionalnim, regionalnim i lokalnim strateškim dokumentima doprinosi novim dolascima i lojalnosti turista, koji se vraćaju Sokobanji kao omiljenoj destinaciji, objašnjavaju u OTKS, koja „opipava“ puls turista aktivnim ispitivanjem tržišta i potreba gostiju i u skladu sa tim utiče na kreiranje svesti kod svih interesnih grupa u destinaciji, u smislu poboljšanja nivoa usluga, koje su sastavni deo turističkog proizvoda. Osim popunjavanjem upitnika, koji se u Turističko-informativnom centru u Sokobanji daje turistima, to se radi i onlajn istraživanjem. Godišnje se obrade podaci prikupljeni na uzorku do 1.300 posetilaca i potencijalnih posetilaca Sokobanje i svake se godine unapređuju sadržaji i uvode novi.

– Turisti danas zahtevaju aktivan odmor, odnosno takav boravak koji će im uz opuštanje od svakodnevice pružiti doživljaj. Uzimajući u obzir podatak o starosnoj strukturi posetilaca Sokobanje, tj. da je prosečna starost banjskog gosta 31,4 godine, a najčešći posetioci su porodice iz urbanih sredina, u skladu sa ovim podacima kreira se i turistička ponuda, kaže prvi čovek OTKS.

Okosnica su svakako prirodne vrednosti stavljene u funkciju turističke ponude: izletišta na Ozrenu, planinska biciklistička staza, paraglajding pista, plaže na reci Moravici i Bovanskom jezeru, ribolovačke piste, ali i proizvodi kao što su Akva-park, manifestacije koje se od 21. juna do 10. septembra održavaju svakodnevno. Uz bogatu i raznovrsnu gastronomsku ponudu, kvalitetan smeštaj i povoljne cene, turisti stiču kvalitetan utisak boravka u Sokobanji.

Veliki srpski i sokobanjski jubilej

Turistički poslenici Sokobanje ne sede skrštenih ruku, već se uveliko spremaju za narednu godinu. Planovi su ambiciozni i osim intenziviranja promotivnih aktivnosti, tu je uvođenje novih programa, posebno u vezi sa obeležavanjem važnog jubileja – 180 godina organizovanog turizma u Sokobanji, a istovremeno i u Srbiji. Reč je o raznovrsnim sadržajima i događajima, koji će obeležiti celu 2017. godinu i koji će primarno biti namenjeni turistima i javnosti.

Sve više gostiju iz inostranstva

– Mogućnost da se vaučerom subvencionišu usluge smeštaja imala je i uticaja na produžetak najposećenijeg dela turističke sezone za dva meseca. Najveći broj turista, oko 89 odsto u Sokobanju dolazi iz Beograda, iz gradova sa područja AP Vojvodine i većih gradskih centara u našoj zemlji, a 11 procenata su turisti iz inostranstva. Glavna inostrana emitivna područja su Bugarska, ex-jugoslovenske republike, posebno BiH i Makedonija, Rusija, ali ima turista i iz Rumunije, i zapadnoevropskih zemalja: Nemačke, Britanije, Švajcarske, Austrije, Italije, kaže Ljubinko Milenković.

SOKOBANJA DANAS: Projekat se realizuje uz pomoć sredstava iz budžeta Opštine Sokobanja

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari