Nakon nedavne „prepiske“ i svojevrsne polemike našeg lista sa Ministarstvom građevinrstva, infrastukture i saobraćaja, radovi na izgradnji poslednje deonice aut o – puta, ili puta prvog reda (sa četiri saobraćajne trake), kojim Kragujevac treba da bude povezan sa Koridorom 10, konačno su počeli i, prema zvaničnim najavama, trebalo bi da budu okončani do kraja ove godine.
Ovih dana, naime, kod petlje na izlazu na Koridor 10, kod Motela „Košuta“, nasute su velike količine tampona, koje bageri i radnici razvlače po trasi druge kolovozne trake deonice konekcije Kragujevca sa Korodorom 10, kroz naselje Batočina.
Naš list je nedavno, podsetimo, zamerio potpredsednici Vlade i resornoj ministarki Zorani Mihajlović da suKragujevac i Šumadija, voljom aktuelne republičke vlasti, skinuti sa infarstrukturnih, te investicono-razvojnih mapa i planova države Srbije. U prilog r ečenoj konstataciji, pored ostalog, navedeno je da da davno započeti auto-put od Kragujevca prema Koridoru 10 još nije završen, da je poslednja deonica te saobraćajnice, kroz Batočinu, trebalo da počne da se gradi pre dva meseca, a da na gradilištu nema žive duše, kao i da Šumadija i Kragujevac ostaju bez konekcije i sa Koridor m 11, usled čega šumadijskom delu Srbije ponovo prete stagnacija,propadanje i raseljavanje stanovništa.
Ministarstvo gradjevinarstva, infrastr ukture i saobraćaja je reagovalo, naš list je odgovorio, i radovi na izgradnji poslednje deonice auto-puta od Kragujevca prema Koridoru 10, koji je, prema ugovoru sa italijanskim Fijatom, trebalo da bude završen još do sredine 2012., napokon su pokrenuti. Šumadinci očekuju i početak izgradnje jedne od obilaznca oko Kragujevca (severna ili južna), što je, takodje, obaveza države prema Fijatu.
Istovremeno, očekuju i pokretanje zvanične inicijative za izgradnju moderne saobraćajnice koja će Kragujevac i Šumadiju da poveže da Koridorom 11. Reč je o tzv. šumadijskom koridoru koji bi, kako je predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao početko m decembra prošle godine u novoj kragujevačkoj Industrijskoj zoni „Sobovica – Lužnice“, Kraujevac sa koridorom 11 trebalo da poveže kod Gornjeg Milanovca.
Valja ovom prilikom napomenuti da je puštanju u saobračaj do sada izgradjenih deonica auto-puta od Kragujevca prema koridoru 10., u oktobru 2017., takodje prethodilo pisamnje našeg lista, koji je nadležne u resornom ministarstvu i „Putevima Srbije“ u više navrata upozoravao da završene deonice tog puta zarastaju u korov, dok se Šumadinci do oridora 10 voze, kao i decenijama unazad, jednom kolovoznom trakom.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.