Narodna banka Srbije je instrukcijom upućenom bankama, građanima starijim od 65 godina kojima je PIN na kartici iz nekog razloga blokiran, omogućila da ovlaste drugo lice da umesto njih podnese zahtev za deblokadu.
Na taj način, stariji mogu da dođu do svog novca sa bankomata, bez da izlaze iz kuće dok traje epidemija.
Instrukcijom objavljenom ove nedelje propisano je da osoba starija od 65 godina kao što može da ovlasti drugo lice da u njeno ime podigne novac sa njenog računa na šalteru banke, isto tako može da ga ovlasti i da banci preda zahtev da se PIN na njenoj kartici odblokira.
Našu redakciju je kontaktirao čitalac koji je nedavno išao do bankomata da podigne novac za majku koja ima više od 65 godina. Međutim bankomat ga je obavestio da je kartica blokirana zbog ranijeg pogrešnog unosa PIN koda.
Kako je od majke prethodno dobio pisano ovlašćenje za podizanje penzije, s tim dokumentom je pokušao i da odblokira karticu, ali je banka odbila taj zahtev, tražeći da vlasnik kartice lično dođe do banke i preda zahtev za deblokadu.
Apsurd da čovek može da na osnovu ovlašćenja podiže novac druge osobe sa šaltera, ali ne može da odblokira karticu te osobe da bi novac podizao sa bankomata, primetili su i u NBS, pa je par dana nakon što ih je Danas kontaktirao u vezi s ovim problemom, centralna banka zaista izdala instrukciju kojom je ova nelogičnost otklonjena.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.