Petina građana Srbije ne vodi računa o sigurnosti kada je u pitanju plaćanje, već koristi ono što im je trenutno pri ruci.
Istovremeno, svaki treći ispitanik naveo je da se najbezbednije oseća kada koristi platne kartice.
Ovo su rezutati ankete koje je sprovela kompanija Visa među korisnicima društvenih mreža u zemljama regiona, kako bi ispitala nivo njihove informisanosti o sigurnosnim preporukama pri plaćanju.
Rezultati pokazuju da skoro 60 odsto ispitanika daje prednost sigurnosti i zaštiti podataka nego brzini kojom može obaviti transakcije. Međutim, polovina njih nije dovoljno upoznata sa postojećim mehanizmima zaštite. Štaviše, svaki treći ispitanik nije uspeo da tačno odgovori na pitanje u vezi sa sigurnošću plaćanja putem interneta.
Plaćanje mobilnim telefonom još uvek nije široko prepoznato među korisnicima, te ima značajan potencijal za usvajanje u budućnosti.
Ipak, 20 odsto ne razmišlja o sigurnosti već koristi ono što im je trenutno pri ruci.
Kada je reč o PIN kodu, jedinstvenom identifikacionom broju koji služi za zaštitu od neovlašćenog korišćenja kartice, ispitanici ističu da često zaboravljaju pravu kombinaciju, ali ih takav vid zaštite čini sigurnijim. Većina onih, preko 80 odsto, koji su učestvovali u anketi, naveli su da nikom ne bi dali ili otkrili svoj PIN kod.
CVV2 je trocifreni broj koji se nalazi na poleđini Visa kartice, i koristi se za potvrdu prilikom plaćanja preko interneta. Više od 15 odsto učesnika ankete je u odgovorima pogrešno povezalo ovaj kod sa QR kodom, koji se koristi za plaćanja putem aplikacija.
Ova anketa je sprovedena kao deo regionalne kampanje „Sačuvaj i zaštiti – prioriteti digitalnih plaćanja“ sa ciljem edukacija potrošača na temu bezbednosti plaćanja, kako na internetu, tako i na mestima prodaje.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.