Tokom prošle godine 22 odsto preduzeća u EU prodavalo je putem interneta, a gotovo svako peto prijavilo je da je njihova onlajn prodaja dostigla najmanje jedan odsto njihovog ukupnog prometa, objavio je Eurostat.
To predstavlja povećanje od jednog procentnog poena u poređenju sa 2019. i čak šest u odnosu na to koliko se prodavalo preko interneta 2010. godine.
Eurostat u svojoj analizi ističe da je stalni rast e-trgovine u mnogim zemljama pojačan zbog pandemije koronavirusa i ograničenja kretanja, što je dovelo i do povećanog interesovanja kupaca i preduzeća za onlajn prodaju.
Najveći udeo preduzeća koja prodaju onlajn među državama članicama EU je u Danskoj, firmi čiji je promet na internetu bio veći od jednog odsto ukupnog u ovoj zemlji je 38 odsto.
Irska i Švedska su na drugom mestu sa po 34 odsto takvih preduzeća, dok su Belgija i Finska zabeležile najveći porast preduzeća koja prodaju onlajn, obe su prošle godine “porasle” za pet odsto na 31 i 24 odsto.
Rumunija je, s druge strane, zabeležila najveći pad među državama članicama, za šest odsto na 12 odsto u 2020, slede Češka i Portugal, u kojima je pad bio pet, odnosno četiri odsto.
Slično kao i prethodnih godina, a na osnovu lokacije kupaca, najčešća je prodaja bila klijentima u svojoj zemlji – 22 odsto preduzeća se tako izjasnilo, devet odsto firmi je onlajn prodavalo klijentima u drugim zemljama EU, a ostatku sveta pet odsto njih.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.