Investitor preduzeća ATP “Vojvodina“ iz Novog Sada Ilija Dević uputio je pismo Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu u kom iznosi tvrdnje o „nelegalnom radu“ autobuskog stajališta koje se nalazi neposredno ispred Železničke stanice, na kojoj je prošle nedelje stradalo 14 ljudi.
On zahteva pokretanje krivičnog postupka protiv odgovornih lica iz gradskih i republičkih organa.
Dević je podsetio da je on kao investitor sagradio novu međumesnu i međunarodnu autobusku stanicu na bazi ugovora sa Gradom Novim Sadom i planskih dokumenata, koja su bili baza za zaključenje ugovora.
„Prema planskim dokumentima i ugovoru, bilo je predviđeno da se prigradska autobuska stanica ‘Riblja pijaca’ premesti na mesto stare autobuske stanice, a međumesna i međunarodna premesti na mesto nove autobuske stanice ATP “Vojvodine“ u skladu sa ugovorom“, tvrdi on.
Član.1 ugovora
“Ovim ugovorom ugovorne strane uređuju međusobna prava i obaveze u pogledu obezbeđivanja nove međumesne autobuske stanice u objektu koji će graditi ATP „Vojvodina“ na lokaciji koja je predviđena Generalnim planom Grada Novog Sada do 2021. godine. Obezbeđivanjem nove međumesne autobuske stanice u skladu sa stavom 1. ove tačke stvoriće se uslovi za izmeštanje prigradskog terminala sa Riblje pijace na lokaciju sadašnje međumesne autobuske stanice, kao i uslovi za izmeštanje sadašnje međumesne autobuske stanice na novu lokaciju, u skladu sa Generalnim planom”.
Nakon što je ATP “Vojvodina” ispunila obaveze iz ugovora, kako dalje u pismu navodi Dević, Grad je započeo svoj deo, ali ne i dovršio.
„Prigradski saobraćaj je sa “Riblje pijace” prebacio na staru autobusku stanicu, ali su potom gradske vlasti, neobjašnjivo i nejasno, drastično prekršile ugovor sprečavajući da se međumesni i međunarodni saobraćaj prebaci na novu autobusku stanicu“, kaže on.
On ocenjuje da stara autobuska stanica nema prostorne ni zakonske uslove, uključujući i upotrebnu dozvolu.
„Zbog toga sa nje ne može da se odvija kompletan autobuski saobraćaj, pa je prigradski terminal izmešten ispred zgrade Železničke stanice, na takozvanu „Potkovicu“. Za takvo postupanje nije postojao nikakav akt, niti odluka zasnovana na Zakonu o drumskom saobraćaju“, tvrdi Dević.
To nezakonito stanje i praksa, prema njegovim rečima, postoje od 2007. godine.
„A da nijedan državni nadležni organ nije reagovao i zatvorio neuslovnu stanicu, niti preduzeo mere da se zabrani takav način rada. Na nezakonito postupanje nadležnih republičkih inspekcija i gradskih organa ukazivao sam bezbroj puta, podnošenjem prijava i preko sredstava informisanja“, podseća on.
Upravo na tom mestu glavne Železničke stanice, koja je ujedno bila i terminal za prigradski saobraćaj, kako navodi Dević, došlo je do tragedije u kojoj je stradalo 14 lica.
„Prema mojim saznanjima, većina stradalih su upravo bili putnici koji su koristili prigradski saobraćaj i sticajem nesrećnih okolnosti, ali i nelegalnog postupanja Grada, našli su se ispod nadstrešnice koja se obrušila“, piše u Devićevom pismu upućenom tužilaštvu.
On traži da Viši javni tužilac u sklopu utvrđivanja okolnosti i činjenica, koje se odnose na tragediju u Novom Sadu, ispitaju i okolnosti i činjenice koje se odnose na „nezakonitu i nelegalnu“ lokaciju prigradskog saobraćaja.
„Zahtevam da se protiv nadležnih u republičkim inspekcijskim organima, a posebno u Gradu Novom Sadu, pokrene postupak koji bi utvrdio kako je nastao i zašto se održava nezakonit autobuski saobraćaj koji nije usaglašen sa gradskim prostornim i urbanističkim aktima. Pored činjenice da su takvim ponašanjem uništili jedno autotransportno preduzeće i egzistenciju 600 zaposlenih, evidentno je da su na posredan način učinili većim broj žrtava u tragediji koja je za nama“, napisao je Dević.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.