PivoFoto: B. C.

Cilj nacionalne kampanje „Odgovorno i oprezno – vodimo računa o sebi i drugima“ je promocija odgovorne konzumacije piva, ali i informisanje „naročito mlađe populacije o svim blagotvornim efektima piva i komponentma koje to piće sadrži“ i značaju umerenosti u konzumaciji pića, rečeno je danas u Privrednoj komori Srbije (PKS).

Direktorka Udruženja pivara Srbije Nada Filipović rekla je da kompanije, članice tog udruženja, kampanjom žele da daju svoj doprinos naporima Vlade Srbije, javno-zdravstvenog sistema i brojinih drugih institucija da ta tema bude prioritet među mladima, ali i svim njihovim potrošačima kako bi se usvojila kultura odgovorne konzumacija pivarskih proizvoda i omiljenih brendova.

Ona je rekla da žele da pomognu da se „osveste mladi da je uživanje u jednom ili dva pića ili bezalkoholnom pivu podjednako dobro i kul“, odnosno da ih edukuju o tome koliki je značaj umerenosti u konzumaciji pića.

Filipović je rekla da će tokom kampanje biti organizovane edukacije, da će u toku ove godine biti edukovani edukatori, a od 2024. godine „kampanja će zaživeti među potrošačima, najpre mladom populacijom kroz javno-zdravstveni sistem i sve institucije kroz koje mogu da dopru do potrošača“.

Profesorka Tehnološkog fakulteta u Novom Sadu Jelena Pejin rekla je da je pivo jedno od najčešće konzumiranih pića na svetu i „zauzima drugo mesto sa oko 34 odsto svih konzumiranih alkoholnih pića u svetu iza jakih alkoholnih pića koja čine oko 44 odsto“.

Pejin je rekla da se godišnje u svetu proizvede oko dve milijarde hektolitara piva, kao i da postoji nekoliko hiljada tipova piva.

„Pivo se smatra pićem koje je bogato korisnim jedinjenjima koja imaju pozitivan uticaj na ljudsko zdravlje. Međutim, do sada nije preciziran prag ispod kojeg nema rizika konzumacije, pa je smanjenje sadržaja etanola danas vrlo važan i značajan cilj u tehnologiji piva“, rekla je ona i dodala da piva sa niskim sadržajem etanola, kao i bezalkoholna piva dobijaju sve više na značaju.

Savetnik predsednika PKS Miroslav Lutovac rekao je da je „lepo kada privrednici, u ovom slučaju okupljeni oko industrije piva, zanemare svoje konkurentske pozicije na tržištu i ujedine se oko zajedničkog cilja, a to je promocija društveno prihvatljivog ponašanja“.

„Čini mi se da je ovo iskren pristup i želja da se konzumiranju alkoholnih pića – piva priđe sa pravom merom“, rekao je Lutovac.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari