Kompanije iz Srbije ompanije koje su učestvovale na Međunarodnom sajmu organske hrane „Biofach“ u Nirnbergu u Nemačkoj ugovorile su poslove čija vrednost premašuje osam miliona evra, saopštila je danas Privredna komora Srbije (PKS).
„Prve analize učešća kompanija iz Srbije na najvećem specijalizovanom Međunarodnom sajmu organske hrane Biofach, pokazuju da su domaće firme imale više od 900 B2B sastanaka sa kupcima iz regiona, ali i iz Nemačke, Francuske, Holandije, Švajcarske, Belgije, Poljske, SAD, Kanade“, kaže Bojana Lalović iz Centra za organizaciju sajmova PKS.
Po njenim rečima, vrednost ugovorenih izvoznih poslova procenjuje se na više od osam miliona evra uz potpisane ugovore.
Na sajmu, koji je od 13. do 16. februara održan u Nemačkoj, predstavilo se osam srpskih kompanija na paviljonu Srbije, i to „Menex“ i „MDDP Janić“ iz Kruševca, „Ecoagri Serbia“ iz Bele Crkve, „Frutorga“ iz Prokuplja, „Medino“ iz Krnjeva, „ITN GROUP“ iz Beograda, ”Es Komerc“ iz Prijepolja i “DBA Promet” iz Arilja.
„U okviru nacionalnog paviljona Srbije, pod sloganom ‘We speak organic’, srpski organski proizvođači predstavili su širok proizvodni asortiman od svežeg, sušenog i zamrznutog voća i povrća, voćnih pirea, do proizvoda od žitarica, organskih testenina, voćnih namaza i organskog meda“, navela je Lalović.
Dodala je da je ovogodišnji sajam ugostio 2.550 izlagača iz 94 zemlje sveta i da bio je prilika za kompanije iz Srbije da razgovaraju sa svetskim distributerima, maloprodajnim lancima i uvoznicima iz sektora ogranske proizvodnje koji je pokazao da je otporan na krizu.
Ove godine je prvi put organizovana i studijska poseta sajmu organske i prirodne kozmetike “VIVANESS” koji se održava u okviru sajma “Biofach”.
Sajam organske i prirodne kozmetike je posetilo šest proizvođača organske i prirodne kozmetike iz Srbije, „All Nut“, „MNS”, “Najbolje iz prirode“, Amelles kozmetika”, Matrina cosmetics“ i „Royal Balm“.
Iz PKS navode da je oko 35.000 posetilaca iz 128 zemalja prisustvovalo vodećem svetskom sajmu organske hrane „Biofach“ i Međunarodnom sajmu prirodne i organske kozmetike “VIVANESS”.
Ovogodišnji nastup Srbije organizovan je pod sloganom „We speak organic – Organic product from Serbia – Tradition Transformed into Innovation“ uz podršku Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije u saradnji sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO) i Nacionalnom asocijacijom „Serbia Organica“, dodaje se u saopštenju.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.