Planum ipak ispravlja greške o svom trošku 1

U tunelu Šarani izvode se radovi na ravnanju kolovoza uz pomoć mašina iz Rusije, kako bi se popravile greške nastale pri izvođenju betonskog kolovoza, rekao je šef stručno-tehničkog nadzora Radomir Radičević.

U dopisu koji je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture dostavilo Danasu navodi se izjava Radičevića da je reč o setu mašina koji se sastoji od tri mašine. Glavna je ona koja vrši grubo skidanje čeličnim noževima, iza nje ide specijalna mašina koja vrši poliranje i na kraju dolazi treća koja radi hrapavljenje kompletnog kolovoza.

– Greška se sastojala u tome što je na pojedinim delovima kolovoza, ne na kompletnom kolovozu, došlo do odstupanja od projektom i standardima predviđene ravnosti. Izvođač radova na betonskom kolovozu u tunelima Šarani i Brđani bio je Planum i na njihov teret će biti fakturisani svi dodatni radovi na dovođenju kolovoza na nivo projektom predviđene tolerancije – istakao je Radičević. On je dodao da će za osam do 10 dana najkasnije tunel Šarani biti urađen, a to znači da mašina radi 1.500 kvadrata dnevno u dve smene i tokom vikenda, a odmah po završetku ovog tunela mašina prelazi u Brđane.

– Očekujemo da sve bude gotovo do 20. oktobra na obe tunelske cevi, a dužina deonica koje se rade iznosi oko 2,5 kilometara – izjavio je Radičević. Pomenuti tuneli na deonici LJig – Preljina Koridora 11 bili su proteklih nedelja u središtu pažnje nakon vesti da su nedovoljno visoki da kroz njih prođe šleper, što su Koridori Srbije demantovali.

Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da „nije problem visina tunela, već korišćenje starih mašina zbog kojih je loše urađena betonska kolovozna podloga i da Planum treba da dopremi novu mašinu koja to treba da popravi, izbrusi beton i skine centimetar podloge i poravna kolovoz.

Kako bismo proverili da li Planum prihvata odgovornost za grešku u izgradnji tunela koja mu se pripisuje, juče smo pokušali da kontaktiramo direktora tog građevinskog preduzeća Ratomira Todorovića, ali nismo uspeli u tome. Naime, u njegovom kabinetu su nam saopštili da je direktor službeno odsutan i zamolili da ostavimo broj telefona na koji će nam se naknadno javiti. Ipak, do zaključenja ovog izdanja Danasa nismo uspeli da stupimo u kontakt sa njim.

Podsećanja radi, Todorović je ovih dana demantovao tvrdnje ministarke Zorane Mihajlović da je Planum odgovoran za loše izvedene radove u tunelu naglasivši da je reč o izmišljotinama.
– Niti su tuneli niski, niti je betonska podloga neravna – kategoričan je bio Todorović. On je dodao da je ministarka Mihajlović bila tendenciozna kada je iznela tvrdnju da Planum nije dobro uradio svoj posao i da tako nešto može da kaže samo osoba koja se ne razume u građevinu. Prema njegovim rečima, koncepcija tunela na Koridoru 11 je takva da nove mašine u njih ne mogu ni da uđu a da odstupanja od 30 centimetara nisu moguća jer se sve snima i meri svakodnevno. Todorović je između ostalog izrazio i sumnju u to da to preduzeće „nekom smeta“, aludirajući da postoje tendencije da se Planum izbaci iz posla.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari