U Beogradu se od 1. do 3. oktobra održala prva regionalna konferencija posvećena održivoj urbanoj mobilnosti „Traffic for all“ (Saobraćaj za sve), na kojoj je predstavljen i Savez udruženja Institut za urbanu mobilnost, kao i plan rada, misija i ciljevi kojima će se Institut baviti.
Konferencija je okupila ugledne stručnjake, udruženja građana i aktiviste iz Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Velike Britanije, Francuske, Holandije, Mađarske, Austrije, Luksenburga i Albanije.
Prisutni na konferenciji su mogli da se upoznaju sa primerima dobre prakse u Evropi i regionu, ali i da se upoznaju sa Institutom za urbanu mobilnost.
U Institutu, kako su naveli, polaze od zadate činjenice da se uređenost i veličina jedne zajednice ogleda u njenom odnosu prema najslabijima, a ranjivi učesnici u saobraćaju (deca, pešaci, biciklisti, osobe sa invaliditetom, starija lica) su, prema njegovim rečima, svakako najslabiji i najranjiviji članovi društva, kada se govori o saobraćaju.
„Ranjivi učesnici u saobraćaju treba da uživaju posebnu zaštitu u saobraćajnom sistemu i prilikom delovanja u sistemu bezbednosti saobraćaja, bezbednost ranjivih učesnika treba da bude prioritet“, naglašava Zoran Bukvić ispred Instituta.
Igor Velić, kao jedan od osnivača Instituta, obrazlože da „savremen koncept zaštite ranjivih učesnika u saobraćaju mora da podrazumeva primenu Humanog inženjeringa. Koncept koji zahteva drugačiji pristup u rešavanju problema i drugačije oblikovanje saobraćajnog i urbanističkog prostora uz primenu inovativnih, praktičnih i jednostavnih rešanja koja bi zadovoljila sve učesnike u saobraćaju“.
„Ulica je osnovni arhitektonski prostor grada i nije namenjena samo za kretanje motornih vozila“, dodao je Velić.
Predsednik Instituta Marko Mazalica je predstavio primarne oblasti kojima će se Institut baviti.
To su, pre svega, saobraćaj i saobraćajna politika, sa naročitim osvrtom na bezbednost saobraćaja, urbanu i mikromobilnost, transport, biciklistički i javni saobraćaj, upotrebu savremenih tehnologija i autonomnih vozila u saobraćaju.
Zatim zaštita životne sredine i održivi razvoj, a dalje su tu i urbanizam i prostorno planiranje.
Kako bi Institut fukcionisao na stručnom nivou oformljena su i tri sektora: Naučno-istraživačko odeljenje, Odeljenje javnih politika i Promotivno-preventivno odeljenje.
Oni su pozvali stručnjake, udruženja građana, aktiviste, medijske radnike, predstavnike privatnog i privrednog sektor da im se jave i uključe u rad Instituta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.