Zbog povećanja cene grejanja, jedan potrošač u Boru je zatražio raskid ugovora sa lokalnom toplanom. Toplana je to odbila, pa će zbog toga biti kažnjena, saopštilo je danas udruženje potrošača Efektiva.
Oni podsećaju da prema odredbama Zakona o zaštiti potrošača, korisnik usluge grejanja, ima pravo da bezuslovno raskine ugovor sa toplanom, u roku od 30 dana od saznanja da je došlo do povećanje cene, što važi za usluge svih Javno-komunalnih preduzeća.
„Jedan potrošač u Boru je to probao, ali je toplana odbila da udovolji njegovom zahtevu, izmišljajući uslove, koji su prepreka potrošaču, kao što su: rekonstrukcija zidova, postavljanje izolacije prema susednim stanovima, vlasnički listovi svih stanara u zgradi, izrada idejnog projekta itd. Potrošač se požalio Republičkoj uniji potrošača, koja je slučaj prijavila lokalnoj tržišnoj inspekciji“, navode iz Efektive.
Inspekcija je, prema njihovim rečima, zatim utvrdila da je došlo do kršenja člana 88. ovog zakona.
„Takođe, utvrđeno je da je toplana, na ovaj način, obavljala i nepoštenu poslovnu praksu, jer je pružajući mu netačne informacije, u pogledu uslova za isključenje, dovela ga u zabludu, zbog koje je mogao da odsutane u ostvarivanju svojih prava“, pojasnili su iz Efektive.
Zbog navedenih prekršaja, protiv toplane i direktora, podnete su prekršajne prijave, dodaje se.
Iz ovog udruženja ponavljaju da toplana mora da prihvati zahtev potrošača za isključenje sa mreže, bez ikakvih uslovljavanja i otežavajućih uslova.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.