Srbija je u 2019. više nego udvostručila uvoz hleba i pekarskih proizvoda, pa je uvezeno 6.000 tona „svežeg“ hleba, peciva i tosta u vrednosti od 6,8 miliona evra, objavio je danas list „Politika“.
Godinu dana ranije, 2018. godine, uvoz je vredeo 3,1 milion evra, a kako „Politika“ nezvanično saznaje, vekne su najviše stizale iz Rumunije, Nemačke, Bugarske, pa i Hrvatske u kojoj je od ulaska u EU uvoz hleba znatno povećan.
„Zvuči neverovatno, jer većini potrošača nije poznato da im trgovci i pekari uveliko prodaju vruć hleb i pecivo koji su na naše tržište stigli u šleperima – prethodno pripremljeni i zamrznuti nekada i hiljadama kilometara daleko“, navodi „Politika“.
List prenosi da se uvozno pecivo pred očima kupaca samo „dopeče“, uglavnom u trgovinskim i pekarskim lancima i prodaju kao sveže.
U svetu, kako je objašnjeno, „parbejking“, kako se naziva ova tehnika pripremanja hleba i peciva (delimično pečeni, a onda brzo zamrznuti spremni za transport) sve više zamenjuje tradicionalno pekarstvo.
Trgovci na ovaj način smanjuju se troškovi proizvodnje, jer u svakom trenutku mogu da isporuče hleb i pecivo jednakog kvaliteta i više im nisu potrebni visokokvalifikovani pekari, jer svaki zaposleni može da gotovo pripremljene proizvode ispeče i postavi na police.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.