Predsednica beogradskog odbora Stranke slobode i pravde (SSP) Mila Popović je danas izjavila da Srbija „nabavlja vozove od kineske firme van redovnog postupka tendera i po nepoznatoj ceni za nepostojeću prugu do stadiona koji ne postoji, sve zarad sporedne izložbe EXPO, za koju se ne zna koliko će imati posetilaca i koliko će koštati zemlju“.
Mistar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i predsednik Upravnog odbora kompanije CRRC Liu Ćanking su danas u Beogradu potpisali Protokol o razumevanju i saradnji o nabavci novih devet elektromotornih vozova za brzine od 120 kilometara na čas.
Popović je u saopštenju navela da je Vesić, dok je bio „wanna be“ – želeo da bude gradonačelnik Beograda, kupovao kineske i turske autobuse, koji „više ne rade nego što rade i ne voze se skoro nigde u Evropi“.
„Nije ni jasno da li postoji neki avans koji će se plaćati za vozove koji će se voziti po sada nepostojećim prugama, dok se već 12 godina ne ulaže u saobraćajne probleme koji parališu Beograd“, navela je Popović.
Podsetila je da su vozovi, kada je uveden „BG voz“ – u vreme kad je gradonačelnik Beograda bio Dragan Đilas, sada predsednik SSP – kasnili sedam sekundi, a išli na svakih 15 minuta.
„Za vozove su tada korišćene stare kompozicije koje su stajale u Zrenjaninu i Smederevu, u koje je uloženo po 500.000 evra umesto novog voza koji je koštao četiri miliona evra, pa naviše. Tako se tada razmišljalo, a sada se potpisuju ugovori sa tajnim cenama koje se kriju ne bi li se dodvorili velikoj sili“ – ocenila je Popović.
Po njenim rečima, svaka nabavka velike vrednosti, te i vozova treba da se obavlja kroz javni tender kako bi se kupio najpovoljniji voz, najboljeg kvaliteta za Beograđane, „a ne da se napravi dogovor iza kulisa“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.