Tokom rasprave o amandmanima na takozvani leks specijalis o izgradnji Moravskog koridora, poslanici Srpske radikalne stranke pitali su kako je taj Koridor sa 500 miliona evra koje su ponudili kineski partneri pre šest godina, poskupeo u međuvremenu za 300 miliona evra, a poslanici opozicije koji bojkotuju parlament čak su tražili i da tužilaštvo ispita razloge zbog čega je cena povećana.
Opozicija je tražila odgovor i od ministarke saobraćaja i građevine Zorane Mihajlović zbog čega se, umesto kineskih partnera opredelila za američku kompaniju Behtel. Odgovarajući na ove primedbe ministarka Mihajlović rekla da niko nije izabrao strateškog partnera i da niko nije uzeo novac iz budžeta, niti postoji projekat na 500 miliona evra. Navela je da je cilj ministarstva da sve bude transparentno.
Ministarka Mihajlović podsetila je da je dužina Moravskog koridora 110 kilometara i dodala da Vlada Srbije vodi računa da prilikom izgradnje deonice niko od građana vezano za eksproprijaciju ne bude oštećen. Navela je da se nada da će izgradnja auto-puta početi na leto i da će trajati dve i po godine.
„Vodili smo računa da građani imaju uvid u svaku tačku budućeg auto-puta koji će proći od Pojata do Preljine, jer je to važno za građane”, rekla je Mihajlovićeva, poručujući da Vlada Srbije ne gradi puteve i železnice da bi se time hvalila, nego da građani imaju korist od toga.
Vjerica Radeta, poslanica Srpske radikalne stranke ocenila je da je ministarkin cilj bio da ovaj zakon samo formalno provuče kroz parlament i da “jedva čeka da se ovaj posao završi kako bi se Behtel dočepao 300 miliona evra koje će podeliti sa njom“.
“To je suština njenog rada“, rekla je Radeta, upozoravajući da je cilj ovog zakona da bude što je moguće manje konverzija, a što više administrativnog prenosa nepokretnosti, da bi ljudi bili oštećeni u ovom postupku eksproprijacije zermljišta. Ona je podsetila da ima dosta slučajeva da su ljudi faktički vlasnici parcele koja se u katastru još vodi kao društvena svojina, koje u Ustravu nema.“
To če biti čista krađa nepokretnosti ljudima koji nisu izvršili konverziju. Cilj zakona, pored ubrzanja postupka mora pre svega biti pravičnost. Dovoljno da je u ovom poslu oštećen budžet, pa nemojte da oštetite i ljude pojedinačno“, rekla je Radeta.
I njen stranački kolega Sreto Perić naveo je da radikali nemaju ništa protiv izgradnje auto-puta, ali negoduju zbog toga što se donosi leks specijalis i zbog veće cene za 300 miliona evra.
„Nije dobro da se vrlo često donose specijalni zakoni, jer se stavlja van snage opšti zakon. Ostavlja se mogućnost za zloupotrebe”, rekao je Perić.
Poslanica vladajuće Srpske napredne stranke Jelena Žarić Kovačević ukazala je da je od 2014. godine do 2018. godine izgrađeno 445 kilometara putne infrastrukture, da je u toku izgradnja još 100 kilometara, kao i da su planirani projekti koji podrazumevaju još 698 kilometara putne infrastrukture.
„Ovakvi rezultati govore da je namera vlade da budemo moderna i napredna zemlja”, rekla je Žarić Kovačevićeva.
Aleksandra Tomić, predsednica Odbora za republički budžet, finansije i kontrolu trošenja javnih sredstava navela je da je u odboru prihvaćen amandman kojim se proširuje spisak nepokretnosti kojima može biti utvrđen javni interes za eksproprijaciju. Tomićeva je navela da se spisak proširuje na nepokretnosti koje podrazumevaju obezbeđenje građevinskog materijala, kao i izgradnju privremenih objekata u funkciji izgradnje glavnog objekta.
„Meni je neprihvatljivo da se u delu javnosti uporno insistira i negira sve ono što je do sada ostvareno na tom polju, a to je unapređenje. Ne mogu da prihvatim kako neko uporno može da tvrdi da skoro 450 kilometara izgrađenih deonica auto-puteva nije dobro za Srbiju. Te teze uporno slušamo od onih koji ni danas nisu u sali”, rekao je Aleksandra Marković, poslanik SNS
Radikali su ocenili da im je interesantno da slušaju poslanike koji se javljaju tek da bi nešto rekli , a zapravo od njih nema šta da se čuje. Zbog takvih komentara Radeta je zaradila dve opomene , a predsedavajući Arsić poručio je da u skupštinskoj sali svi treba da se čuju i da je potreban makar miniumum uvažavanja.
“To što ste mi izrekli opomenu je stvar vašeg ćefa, pa radite kako hoćete“,rekla je Radeta poručujući Arsiću da je očigledno da je u poslednje vreme nervozan i da sluti da ta nervoza ima veze sa onim što Vlada Đukanović piše u kolumnama.
Arsić nije odgovorio na tu konstataciju, ali je naveo da to što on nekoga ne voli, ne znači da ga istovremeno mrzi.
Inače, ministarka Mihajlović navela je tokom rasprave da je ova godina ključna za infrastrukturu u Srbiji, da počinje izgradnja 400 kilometara novih puteva. Negirala je optužbe da domaća preduzeća nisu angažovana u tim poslovima, i navela da postoji obaveza najmanje do 50 odsto učešća srpskih kompanija na izgradnji svih puteva, mostova… Materijal se, pre svega, koristi iz Srbije”, zaključila je Mihajlović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.