Sudeći prema gužvama pred prodavnicama Metalca, potrošači su veoma zainteresovani za akciju zamene starog za novo posuđe. Inače, prvi korak u tom pravcu učinila je država koja je ponudila mogućnost zamene starog automobila za novi punto. Sličan potez svojim kupcima ponudilo je smederevsko preduzeće „Milan Blagojević“, koje je svojim kupcima ponudilo nove „smederevce“ u zamenu za stare šporete na čvrsto gorivo.

Petrašin Jakovljević, generalni direktor Metalca, kaže za Danas da je zadovoljan odzivom kupaca, koji je premašio sva očekivanja.

– Akcija prodaje posuđa uz popust tek je počela i još uvek nemamo precizne podatke o prometu, u koji je, inače, uključen ceo asortiman emajliranog i tefloniziranog posuđa. Staro posuđe prodajemo organizacijama koje se bave otkupom sekundarnih sirovina, i na taj način pokrivamo troškove prikupljanja i transporta starog posuđa – izjavio je Jakovljević i dodao da je akcija pokrenuta povodom obeležavanja pet decenija poslovanja Metalca. On je rekao da ta fabrika godišnje proizvede oko pet miliona komada raznog posuđa, odnosno oko pet hiljada tona, kao i da se najveći deo proizvodnje (čak oko 70 odsto) plasira na inostrano tržište.

Komentarišući akcije zamene staro za novo u kojima se potrošačima po sniženim cenama nude proizvodi Aleksandar Stevanović, saradnik Centra za slobodno tržište, ističe da se problemi u privredi ne mogu prebroditi povećanjem potrošnje. – Naročito je problematičan način prodaje „punta“, jer je potrošačima ponuđen proizvod u kome je sadržano bar oko 80 odsto uvoznih komponenti. I mada se i u drugim zemljama pokreću slične akcije ipak je u ovom slučaju reč o demagogiji, jer trošak povećanog prometa (ili uvoza) na kraju mora neko i da plati – komentariše Stevanović.

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije, u izjavi za Danas smatra da je zamena starih za nove proizvode dobar potez ukoliko je to doprinos realizaciji projekta Ministarstva za ekologiju „Očistimo Srbiju“.

– Bilo bi, međutim, dobro da se zna šta se posle obavljene zamene dešava sa tim, reciklažnim otpadom. Ako je sve svedeno na dovitljivost trgovaca da povećaju promet, onda je sigurno reč o obmani potrošača. Jer, činjenica je da su u tim akcijama cene svedene na realni nivo, što znači da su pre toga bile „naduvane“, ističe Papović, podsećajući da je u svetu već odavno definisan način postupanja sa različitim vrstama otpada, pa ne bi bilo na odmet da i Srbija krene tim putem.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari