Prihod od prodaje koji je Atlantic Grupa ostvarila u 2018. premašio je 701 miliona evra, što je za 4,2 odsto više nego prethodne godine, dok je nominalni rast od 0,3 odsto rezultat prošlogodišnje prodaje proizvodnje sportske prehrane belgijskom partneru i izostanka s tim povezanih prihoda od uslužne proizvodnje.
Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA), korigovana za jednokratne stavke iznosi 75,4 miliona evra i veća je od prošlogodišnje za 9,3 odsto.Jednokratne stavke imale su negativan uticaj od 2,6 miliona evra, dok je u godini ranije iskazana jednokratna dobit od 8,6 miliona evra. Neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 32,5 miliona evra (iznosi su preračunati po EUR/HRK kursu od 7,5).
– Prošle godine smo, kao prvi izdavalac, pristupili Vodećem tržištu Zagrebačke berze. Dobili smo i prvu nagradu za najbolje odnose s investitorima, ali i za najveći godišnji rast cene akcija od čak 34,5 odsto, što se odražava na najviši nivo tržišne kapitalizacije otkad se akcijama ove kompanije trguje na ZSE. U 2018. su ostvareni istorijski najviši prihodi od prodaje na svim regionalnim tržištima, a snažan novčani tok iz poslovnih aktivnosti omogućio nam je nastavak razduživanja – istakao je predsednik Uprave Emil Tedeski.
Među brojnim inicijativama iz razvoja sopstvenog asortimana posebno se ističe Argeta, koja se, nakon uspešnog pokretanja ugovorne proizvodnje u SAD, prošle godine etablirala kao mesni namaz broj jedan u Evropi, uz ostvareni dvocifreni rast prodaje. Zavidne prodajne rezultate beleži i redizajnirana Cockta, s ukupnim rastom u HoReCa segmentu od čak 47 odsto.
Uz konsolidaciju distributivnog poslovanja unutar jedinstvenog područja upravljanja, portfolio je proširen ugovorima s novim principalima – kompanijom Mars, na hrvatskom, i Red Bull na tržištu Srbije, dok su prošlogodišnji pregovori rezultirali uspešnim početkom saradnje s nemačkom kompanijom Hipp u Makedoniji (početkom 2019). U nastavku strategije dezinvestiranja „ne-strateških“ poslovnih operacija u julu je s renomiranom kompanijom Magdis iz Zagreba potpisan ugovor o kupoprodaji vodećeg hrvatskog proizvođača kozmetike – Neva, koji okuplja brendove Melem, Plidenta i Rosal.
Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticala sledeća strateška poslovna područja: Delikatesni namazi (rast od 12,4 odsto), Pićas (rast od 7,5 odsto) i Kafa (rast od 3,5 odsto). Najznačajniji skok u distributivnom poslovanju ostvarila su tržišta Hrvatske, gde je zabeležen rast od 12,4 odsto, zatim Srbije (rast od 5,3 odsto) i Slovenije (rast od 4,1 odsto). U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi učestvuju sa 66,9 odsto, brendovi principala u distribuciji 25,2odsto, dok udeo farmaceutskog lanca Farmacia iznosi 7,9 odsto.
Fokus na sopstvene brendove
– U 2019. godinu ulazimo s čvrstom finansijskom pozicijom, najnižim odnosom neto duga i EBITDA profitabilnosti još od akvizicije Droge Kolinske, uz odnos od 1,5 puta, i snažnim tržišnim udelima naših glavnih brendova. Fokus će i u narednom periodu biti na ključne sopstvene brendove i jačanje distributivnog portfolija, kao i na razvoj različitih digitalnih rešenja u poslovanju – poručuje Emil Tedeski, predsednik Uprave Atlantic Grupe.
Govor brojki
701 miliona evra – Prihod od prodaje (rast za 4,2 odsto)
75,4 miliona evra – Dobit pre kamata, poreza i amortizacije – EBITDA (rast za 9,3 odsto)
32,5 miliona evra – neto dobit nakon manjinskih interesa
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.