Pošta Srbije: Prodavci često daju pogrešne instrukcije za praćenje pošiljaka 1Ilustracija Foto: Pixabay/Josemiguels

Skrećemo pažnju da se građani i pošte u regionu, pa i u Srbiji, ponovo susreću sa situacijama da prodavci često daju pogrešne instrukcije za praćenje pošiljaka, zbog čega kupci nemaju pravu informaciju o tome kada roba treba da im stigne, upozorila je danas u saopštenju Pošta Srbije.

Ističu da neregistrovane poštanske pošiljke koje su zbog niske cene i najzastupljenije, ne stižu uvek kao pošiljke iz Кine, već ih kineski trgovci često šalju preko logističkih centara širom sveta, pa se tako dešava da one u Srbiju i ostale države regiona dolaze iz Litvanije, Letonije, Turske, Solomonskih Ostrva, Holandije i drugih zemalja.

„U tom procesu, kineski operatori označavaju da je neregistrovana pošiljka stigla u zemlju odredišta čim roba napusti Кinu, odnosno logistički centar u nekoj od navedenih država, a što u većini slučajeva praktično znači da je pošiljka predata avio kompaniji na prevoz ili se nalazi u tranzitu“, pojašnjavaju u Pošti Srbije.

Naglašavaju da na teritoriji naše zemlje korisnicima pružaju usluge bez ikakvog zastoja, a prispele pošiljke iz međunarodnog saobraćaja uručuju se primaocu odmah nakon prispeća i sprovedenih carinskih procedura, shodno naznačenim adresama primalaca.

„U cilju uspostavljanja dugoročne stabilne isporuke pošiljaka iz Кine, Pošta Srbije inicirala je direktne pregovore sa kineskim nacionalnim operatorom, a dodatno ubrzanje tokova internet trgovine očekuje se od januara 2022. godine, najavljenim uvođenjem direktne avio linije Air Serbia za Peking“, naglašavaju u saopštenju.

Skreću pažnju korisnicima i da broj pošiljke koji kupac može dobiti od prodavca iz Кine, a koji počinje slovnom oznakom U i na kraju ima kodnu oznaku zemlje porekla, nije broj za praćenje već predstavlja bar-kod oznaku koja se unosi kako bi se obezbedilo pružanje prekograničnih carinskih najava.

„To znači da, bez obzira na prisustvo U identifikatora, a saglasno važećim međunarodnim propisima, za neregistrovane pošiljke nije predviđena opcija praćenja“, ističu u Pošti Srbije i savetuju one koji žele da prate status svojih pošiljaka da prilikom internet kupovine odaberu opciju isporuke sa registrovanim praćenjem.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari