Iako je do 24.juna trebalo da bude završena rehabilitacija kolovoza na Ložničkom mostu u Užicu, koji se nalazi na magistrali Požega-Zlatibor, radovi će trajati do kraja jula, zbog problema sa starom hidroizolacojom i oštećenjima betonske podloge ispod asfaltnog sloja.
To će svakako usporiti saobraćaj i biti novi izazov za strpljenje vozača ali, kako je za Danas rekao Radoš Jugović, direktor čačanskog preduzeća „Ratko Mitrović konstrakšn“ koje je, zajedno sa beogradskom firmom „Mostogradnja“, dobilo taj posao na tenderu, dodatni radovi su neophodni.
Radovi na mostu, starom četrdesetak godina, koje finansira preduzeće „Putevi Srbije“ sa 42 miliona dinara bez PDV, počeli su 10.aprila ove godine i trebalo je da traju 75 dana.
– Kada smo uklonili asfaltni sloj, utvrdili smo da je propala hidroizolacija, zbog mraza i soli, i da je oštećena betonska površina ispod asfalta. Oštećene površine su oštemovane, dodata je nova armatura gde je to bilo potrebno i u toku je izrada podloge koja će biti različite debljine, u zavisnosti od stepena oštećenja, što je neophodno za postavljanje hidroizolacije, rekao je za Danas Jugović .
Objasnivši da su oštećenja bila vidljiva tek pošto je skinut asfalt, on je dodao da su projektanti ponudili rešenje i da je investitor „Putevi Srbije“ odobrio produžetak roka za završetak do 30.jula, ali da on smatra da će sve biti gotovo i pre tog datuma.
– Potrebno je da se betom osuši kako bi se postavila hidroizolacija, ali i da se obave testovi i analize, nakon čega će biti postavljen asfalt . Računamo da će sve to biti gotovo i da će most biti pušten u saobraćaj između 15. i 20. jula, ocenio je Jugović i objasnio da će to dodatno da košta, ali nije mogao da proceni iznos, koji bi trebalo da bude utvrđen, kako je rekao, togom pregovaračkog postupka sa investitorom.
Primedbe Užičana da se „rekonsruiše već rekonstruisani most“, Jugović odbacuje i objašnjava da nije u pitanju rekonstrukcija mosta, već rehabilitacija kolovoza na mostu.
– Oštećena je površina ispod asfalta je od 300 do 400 kvadratnih metara, što je trećina betonske ploče. U pitanju je dodatna zaštita koja će sprečiti prodor vode i soli u konstrukciju mosta, a trenutno skidamo staru izolaciju koja je dotrajala, rekao je i dodao da je noseća betonska konstrukcija nije oštećenja. On je naveo da je ta vrsta oštećenja očekivana, ali da na početku radova nije bilo moguće da se utvrdi tačan obim oštećenja, a potom je poručio da će nakon dodatnih radova most biti siguran i bezbedan.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.