Potrošač u Zrenjaninu nije umro, samo se šokirao obaveštenjem EPS-a 1Foto: M.P./ Danas

Kada je baka jednog zrenjaninskog tridesetogodišnjaka otvorila poštansko sanduče pre dva dana i videla obaveštenje na njegovo ime od Elektroprivrede Srbije, zabrinula se da nije neki dug pa je kovertu otvorila.

Imala je šta i da vidi, pisalo je „obavešteni smo od nadležnog organa da je fizičko lice V. A, kranji kupac, na koga glase računi za isporučenu električnu energiju, preminulo“.

Šok, neverica pa ubeđivanje snaje da je unuk dobro, da je otišao na posao i da će se sa posla vratiti svojoj porodici i baki, nikako nisu mogli da odagnaju brigu koja se nad svima njima nadvila.

„Moj sin je šokiran, snaja zabrinuta, stara baka od 89 godina je bila preplašena, a i mi ostali smo preneraženi da neko tako šalje obaveštenje da je potrošač preminuo. Ne, moj sin nije preminuo, redovno plaća račune za struju, u tom stanu živi oko četiri godine, a moja majka je u stanu pored njega“, objasnio je za Danas N.A.

Kako kaže, on je lično pozvao Elektrovojvodinu u Zrenjaninu i u razgovoru sa službenicom objasnio da je reč o grešci.

„U telefonskom razgovoru sa službenicom, na moje pitanje odakle im podatak da je moj sin umro rečeno mi je da su oni dobili takvu informaciju od nadležnih službi. Još su dodali da imaju oko 5.000 takvih obaveštenja, koja su poslata na različite adrese. Neverotano je da niko od njih nije prvo proverio činjenice, pre nego što uznemire građane slanjem dopisa na kućnu adresu“, kaže nam u razgovoru N. A.

Povodom slučaja u Zrenjaninu obratili smo se Centru za garantovano snabdevanje sa pitanjima da li je tačno da su potrošačima uputili dopise o preminulima i potrebnim rokovima da se sklope novi ugovori.

Pitali smo i koliko takvih dopisa je poslato, na koji način EPS utvrđuje vlasništvo nad brojilom i ko je krajnji kupac i od koje nadležne službe EPS dobija podatle o preminulima.

U odgvoru Danasu navedeno je da je javno preduzeće „Elektroprivreda Srbije“ uputilo obaveštenja – poziv korisnicima električne energije za zaključenje ugovora, na adrese svih mesta primopredaje, a za koja je utvrđeno da ispunjavaju zakonom propisane uslove.

„Upućena su obaveštenja za mesta primopredaje za koja je bio pokrenut izvršni postupak zbog neizmirivanja obaveza za električnu energiju, a nakon čega je javni izvršitelj obavestio javno preduzeće „Elektroprivreda Srbije“ da je isti obustavljen zbog smrti kupca“, glasi deo odgovora Danasu.

Kako je objašnjeno, EPS ažurira podatke o korisnicima, koji su dužni da u roku od 15 dana prijave promene kada je reč o vlasništvu i pravu korišćenja električnog brojila, namenu potrošnje, promene imena, statusne promene kao i druge promene nastale nakon zaključenja ugovora.

„U cilju ažuriranja baze podataka, Javno preduzeće „Elektroprivreda Srbije“, u slučaju da ima saznanja od nadležnih organa da je obustavljen izvršni postupak zbog smrti dužnika protiv kojeg je pokrenut izvršni postupak zbog neizmirivanja obaveza za električnu energiju, upućuje obaveštenje, u skladu sa članom 62. Uredbe o uslovima isporuke i snabdevanja električnom energijom a krajnji kupac – korisnik električne energije je u obavezi da snabdevaču prijavi promene“, naveli su u EPS-u.

Više vesti iz ovog grada čitajte na sledećem linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari