Fijat će do 31. marta naredne godine ispuniti sve finansijske i ostale obaveze prema novoformiranoj automobilskoj kompaniji i ni na koji način neće dovesti u pitanje poslovni aranžman sa Vladom Srbije – potvrđeno je Danasu u krugovima bliskim menadžmentu Fijata.
Komentarišući senzacionalističko pisanje pojedinih medija u Srbiji o slanju na plaćeno odsustvo 48.000 radnika te kompanije u Italiji, u Fijatu kažu da je uobičajeno da se svake godine, pred novogodišnje praznike, zaposleni šalju na odmor, ali je sada to odsustvo, zbog smanjenog obima proizvodnje i plasmana, usled globalne krize, nešto duže. Oni podsećaju da se slično ponašaju i ostale svetske automobilske kompanije, i naglašavaju da to nikako ne treba dovoditi u vezu sa poslovnim aranžmanom Fijata u Kragujevcu.
Izvori našeg lista takođe tvrde da ni izjave predsednika Fijata Serđa Markionea ni na koji način ne mogu da se odnose na posao Fijata u Zastavi. „Gospodin Markione je govorio o globalnom aspektu krize i mogućnostima za njeno prevazilaženje kroz eventualno strateško partnerstvo velikih evropskih i svetskih proizvođača automobila, što nema nikakve veze sa situacijom u Zastavi, odnosno u kompaniji Fijat automobili Srbija u Kragujevcu – ističu naši sagovornici.
Svetski mediji ovih dana javljaju da se pregovara o strateškom partnerstvu Fijata sa francuskim Pežoom. Pregovore o eventualnom partnerstvu dva evropska automobilska kolosa započeli su italijanski premijer Silvio Berluskoni i predsednik Francuske Nikola Sarkozi, što nedvosmisleno ukazuje na ozbiljnost tih pregovora i donekle sugeriše njihov mogući ishod.
Na pitanje da li bi eventualno partnerstvo Fijata i Pežoa moglo da ugrozi Fijatov posao u Kragujevcu, član kragujevačkog Gradskog veća za privredu Vlada Vučković kaže da je integracija velikih kompanija jedan od načina za prevazilaženje krize u svetskoj automobilskoj industriji. „Predsednik Fijata Serđo Markione prvi je o tome javno progovorio, konstatujući da će ubuduće na profit moći da računaju samo one kompanije koje proizvode više od pet miliona automobila godišnje. Ukoliko uspostave strateško partnerstvo, zajednička firma Fijata i Pežoa će se sigurno naći među pet svetskih automobilskih kolosa koji će godišnje proizvoditi znatno iznad pet miliona automobila. Fijatova kompanija u Kragujevcu u takvim okolnostima može samo da profitira“, smatra Vučković.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.