Privatnici traže više novca, Sekretarijat za javni prevoz tvrdi da bi to bilo "brutalno" kršenje zakona 1Ilustracija Foto: Shutterstock/lunopark

Članice konzorcijuma „BG bus prevoz“ zatražile su od Grada Beograda izmenu nedavno potpisanog javnog ugovora i traže da im se rad obračunava osim po pređenom kilometru i po vremenu koje vozila provedu na trasi, objavila je danas eKapija.

Konzorcijum BG bus prevoz, čiji je nosilac posla prevoznika C&LC Group, sklopio je ugovor o javno-privatnom partnerstvu sa Gradom Beogradom za ustupanje 84 linije gradskog prevoza koji je stupio na snagu krajem septembra, a po tom ugovoru privatnim prevoznicima rad se obračunava po pređenom kilometru.

Iz Sekretarijata su eKapiji kazali da bi ispunjenje tog zahteva privatnog prevoznika bilo „brutalno“ kršenje Zakona o javno-privatnom partnerstvu i koncesijama.

„Aneksima ugovora koje Grad sklapa sa prevoznicima mogu da se menjaju mnoge stavke u tim ugovorima, ali postoji nekoliko stavki koje nikako ne smeju da se menjaju, a jedna od njih je i ugovoreni način obračuna rada. Ovaj konzorcijum je pristajući na uslove javno-privatnog partnerstva pristao i na to da se cena rada obračunava isključivo na osnovu pređenih kilometara i to više ne može po zakonu da se menja“, rekli su u Sekretarijatu za javni prevoz.

Podsetili su da se, prema ugovoru koji je prethodnih 10 godina Grad imao sa doskorašnjim Konzorcijumom privatnih prevoznika (Ariva, kasnije Mobilitas), rad obračunavao na osnovu pređenih kilometara i na osnovu vremena koje vozilo provede na trasi.

„To se prevoznicima, naročito onima koji drže linije koje prolaze kroz centralni deo grada više isplati, jer su na tim trasama česte gužve, zakrčenja, zastoji, kolapsi, koji svakako utiču na linije javnog prevoza. Članice kozorcijuma BG bus prevoz pristale su na obračun samo po kilometru i to se sada, kada je ugovor sklopljen, više ne može menjati“, naveli su iz Sekretarijata.

Objasnili su da bi time bila promenjena ugovorena vrednost posla, a prema procenama, kada bi Grad „izašao u susret“ zahtevu prevoznika, cena ugovora bi porasla za oko pet odsto.

„Time ne bi bio oštećen samo Grad i budžet prestonice, nego i Gradsko-saobraćajno preduzeće (GSP) Beograd sa kojim je Grad, takođe, sklopio ugovor po kome se cena rada obračunava samo po pređenom kilometru i time bi ugovor GSP-a bio stavljen u neravnopravni položaj“, rečeno je iz Sekretarijata.

Komisija za javnu nabavku Sekretarijata za javni prevoz Grada Beograda je početkom septembra donela odluku o dodeli ugovora konzorcijumu BG bus prevoz u vrednosti 156,9 milijardi dinara, sa PDV-om, odnosno oko 1,34 milijarde evra.

Sindikati „Centar“, „Pravda“, „Sloga“ i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda su, kako je objavila eKapija, potvrdili da su predstavnici konzorcijuma BG bus prevoz tražili na sastanku u Sekretarijatu izmenu javnog ugovora o javno-privatnom partnerstvu.

„Eventualnim ustupkom bi se prekršio zakon na štetu javnog interesa. Pozivamo Gradsko javno pravobranilaštvo da postupi u skladu sa zakonom i zaštiti interese grada Beograda i svih građana, kako bi se sprečila ovakva izmena ugovora“, naveli su sindikati i dodali da bi se u suprotnom dodatno narušila pouzdanost mnogih linija gradskog prevoza.

„Ukoliko bi se promenile odredbe ugovora koji je zaključen pre 40 dana, postavlja se pitanje kako je moguće da grad Beograd pristaje na nešto što je skuplje po budžet grada i da li privatni prevoznici koriste svoj dominantni položaj u gradskom prevozu da ucenjuju grad Beograd izmenama koje idu u korist isključivo vlasnicima tih privatnih firmi i njihovom profitu“, naveli su sindikati, prenela je eKapija.

Konzorcijum BG bus prevoz se jedini javio na javno-privatno partnerstvo za autobuske poteze 300, 400 i 500 i deo linija koje prolaze preko Savskog venca.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari