Ministarstvo privrede pozvalo je danas privredne subjekte koji imaju potrebu za angažovanjem zaposlenih u vreme zabrane kretanja od 20 časova do pet sati ujutru da popune tabelu i dostave je ministarstvu.
Tabelu treba dostaviti na adresu [email protected].
Zahtev se podnosi na obrascu koji je propisalo Ministarstvo unutrašnjih poslova (MUP), elektronskim putem, a kompanije mogu preuzeti tabelu na sajtu Ministarstva privrede i Privredne komore Srbije (PKS).
Ukazujemo i da javna preduzeća i privredna društva koja obavljaju delatnost od opšteg interesa, a čiji je osnivač Republika Srbija, zahtev podnose preko Ministarstva privrede na adresu [email protected], dok oni čiji je osnivač lokalna samouprava zahtev podnose preko Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu na adresu [email protected].
Ministarstvo privrede će upućivati zahteve MUP-u koji će davati saglasnost, a poslodavac je dužan da svakom zaposlenom koji se nalazi na spisku izda radni nalog za svaki pojedinačni izlazak, u periodu od 20 do pet časova.
Upozoravamo da su svi zakonski zastupnici i preduzetnici lično, materijalno i krivično odgovorni za tačnost dostavljenih spiskova.
Napominjemo i da će pripadnici MUP-a, u skladu sa svojim zakonskim ovlašćenjima, proveravati i legitimisati zaposlene sa spiska. Oni za koje se utvrdi da nisu stvarno zaposleni u privrednom subjektu i da nisu na radnom zadatku, odnosno da ne poseduju odgovarajući radni nalog, biće sankcionisani.
Zastupnici i preduzetnici se obavezuju da zaposlenima koji su od nadležnog organa dobili saglasnost za kretanje izdaju radni nalog ili drugi odgovarajući dokument iz koga će se utvrditi datum rada i priroda posla, kako bi se izbegle, odnosno unapred otklonile, moguće nejasnoće i nesporazumi.
Vlada Srbije je u cilju suzbijanja širenja virusa COVID -19 donela odluku o zabrani kretanja svih građana od 20 časova do pet sati ujutru.
Napravljena baza od 4.500 autobusa u 99 gradova
PKS je angažovala sve kapacitete kroz 17 centara u Republici Srbiji kako bi se utvrdili i iskoordinirali slobodni resursi raspoloživih sredstava za prevoz zaposlenih.
Napravljena je baza od 4.500 autobusa, različitih prevoznih sredstava iz 195 firmi u 99 gradova koji se stavljaju na raspolaganje. Gradsko- saobraćajno preduzeće u Beogradu i Lasta, kroz 32 linije obezbediće da zaposleni vitalnih službi mogu da stignu do posla, izjavio je Miloš Jelić, direktor Sektora za podršku članstvu i sistemu RPK i PK Beograda Privredne komore Srbije.
On je apelovao na poslodavce da podnose objedinjen zahtev za prevoz svojih zaposlenih, kako bi se izbegli pojedinačni zahtevi.
Baza prevoznika ažurira se dnevno i dostupna je 24 sata na portalu PKS www.pks.rs.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.