Privrednici traže da se poveća broj inspektora u drumskom, železničkom i vodnom saobraćaju 1Foto:PKS logo

Predstavnici preduzeća koja se bave prevozom robe i putnika zatražili su danas u Privrednoj komori Srbije (PKS) da država obezbedi dovoljan broj inpektora kako bi se smanjila siva ekonomija u toj oblasti.

„Privreda traži od države da joj omogući poslovni ambijent sa zdravom konkurencijom“, rekla je predstavnica poslovnog udruženja Srbijatransport i zastupnik saobraćajnog preduzeća Raketa iz Bajine Bašte Svetlana Bjeličić.

Ona je na sednici posvećenoj pravima i obavezama privrede i suzbijanju sive ekonomije u drumskom, železničkom i vodnom saobraćaju, kao i u prevozu opasnih materijala, ukazala da siva ekonomija „razjeda saobraćajnu privredu“.

Po njenim rečima, nelegalno poslovanje je poprimilo nove oblike jer se koriste savremena sredstva komunikacije kojima se direktno stupa u kontakt sa korisnicima usluga.

Bjeličić je ocenila da treba izmeniti propise kako bi se ubrzale procedure za dobijanje licenci i doneti podzakonska akta za rad autobuskih stanica.

Istakla je da je u međunarodnom prevozu neprimereno čekanje na graničnim prelazima i pozvala predstavnike države da počnu zajednički da rešavaju taj problem.

Vlasnik firme Euroline i član Udruženja Srbijatransport Dragan Čakarević istakao je da „se inspektori nigde ne mogu videti“.

„Najveći problem u saobraćaju je nedostatak inspektora, od kojih sam svojevremeno dosta naučio o poslovanju, a danas ih nema jer, kako kaže ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ljudi neće da rade na terenu za malu platu“, rekao je Čakarević.

On je kazao da makedonski i bosanski prevoznici putnika i robe „divljaju“ na putevima u Srbiji jer nema ko da ih kontroliše.

Načelnik Odelenja za inspekcijakse poslove u drumskom saobraćaju Milan Žarković rekao je da na tim poslovima radi 13 inspektora što je „izuzetno malo“.

Podsetio je da su ti inpektori nadležni za kontrolu 169 prevoznika u domaćem linijskom saobraćaju, 270 u vanlinijskom, 70 u međunarodnom, 120 u međunarodnom vanlinijskom i 80 u međunarodnom tranzitnom saobraćaju.

Osim toga ti inspektori kontrolišu i 6.000 domaćih prevoznika tereta, 500 međunarodnih, 175 prevoznika u tranzitu, a nadležni su i za izdavanje licenci za autobuske stanice, kontrolu radnog vremena posada vozila i tahografa (instrument koji beleži osnovne parametre tokom vožnje).

Prošle godine inspektori za drumski saobraćaj obavili su kako je rekao 8.583 kontrole, naplatili 1.610 prekršaja, pokrenuli 163 prekršajne prijave i podneli 19 prijava za privredni prstup.

Ti inspektori su iz saobraćaja isključili 92 vozila na 90 dana, oduzeli 45 dozvola za međuanrodni prevoz putnika, izdali 32 rešenja o zabrani daljeg kretanja kroz Srbiju, priveli 16 stranaca kod sudije za prekršaje i podneli 101 zahtev za brisanje iz registra reda vožnje.

Načelnik Odelenja za inspekcijske poslove bezbednosti plovidbe Božidar Jagodić rekao je da su najčeše nepravilnosti koje su utvrđene tokom kontrole neispravene poslovne knjige i neadekvatan sastav posade brodova.

„Kada se menjaju propisi organizujemo skupove kako bi posavetovali privrednike ali je malo interesovanje“, rekao je Jagodić.

Prema njegovim rečima slično je i kada je reč o samokotroli jer se odazove oko jedan odsto pozvanih iako znaju da to može da bude prihvaćeno kao kontrola.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari