Tunel Straževica na obilaznici oko Beograda, deonica od mosta preko Save kod Ostružnice do Bubanj Potoka, danas je probijen u prisustvu potpredsednice Vlade Srbije i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović.
Ovom činu prisustvovali su i gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, direktor “Puteva Srbije” Zoran Drobnjak i generalni direktor kineske kompanije „Pauer Čajna“ Jang Boa.
Mihajlović je izjavila da je tunel Straževica simbol pobede dobra nad zlom, podsetivši da su tokom NATO bombardovanja prve i najteže bombe pale na Straževicu, ali da nisu uspele da je probiju.
„Straževica je pokazala da je otporna na sve sukobe i ratove, kao i da kada radite dobre i kvalitetne stvari za svoj narod, ne možete da ne uspete. I dok se desna cev gradila 20 godina, obećavam vam da sa ovom cevi neće biti tako i da će tunel biti završen 2021. godine“, rekla je ona, a navodi pres služba ministarstva.
Ministarka je podsetila i da je Beograd jedina prestonica u Evropi koja nema obilaznicu.
„Završetkom obilaznice tranzit će ići efikasnije, a građanima ćemo obezbediti kvalitetniji život. Deonica od Ostružnice do Bubanj Potoka biće gotova 2022. godine, čime ćemo dodatno rasteretiti saobraćaj u gradu. Hvala kineskoj i azerbejdžanskoj vladi, kompanijama i svim radnicima što se projekat realizuje u dogovorenoj dinamici i rokovima“, rekla je Mihajlović.
Zoran Radojičić rekao je da je Srbija u velikom talasu infrastrukturnih projekata, te da i grad Beograd realizuje puno značajnih projekata.
„Obilaznica je jedan od tih izuzetno značajnih projekata. Izgradnja je počela 1992, a prva faza urađena je posle 20 godina. Značaj za Beograd je jasan i ogroman. Sav tranzitni saobraćaj će se pomeriti iz gradskog jezgra, pa će i gradski saobraćaj bolje funkcionisati, biće manje zagađenja, a vožnja bezbednija. I ekonomski aspekt nije ništa manje važan“, rekao je Radojičić.
Jang Bo izjavio je da je ovo ključan projekat saradnje dve države, deo inicijative „Pojas i put“, projekta koji potvrđuje naše čelično prijateljstvo.
“Probijanje tunela koje je izvedeno 225 dana pre roka je veliki uspeh za „Pauer Čajnu“. Hvala Vladi Srbije i resornom ministarstvu na podršci. „Pauer Čajna“ će nastojati da svojim trudom i radom uspešno završi izgradnju obilaznice, a odličnim rezultatima opravdaćemo ukazano poverenje, brigu i ljubav. I ubuduće ćemo podržavati razvoj srpske privrede i ekonomije“, rekao je Jang.
Zoran Dribnjak izjavio je da je obilaznica oko Beograda duga 47 km i da se trenutno radi deonica od Ostružnice do Bubanj potoka, u dužini od 20 km.
„Na ovoj deonici imamo tri sektora – Ostružnica-Orlovača, Orlovača – tunel Straževica i treći od Straževice do Bubanj potoka. U pitanju su komplikovani i zahtevni radovi, koji se izvode po posebnim procedurama i tehnologiji. Nakon 30 godina dobićemo obilaznicu oko Beograda, zahvaljujući pomoći i podršci Vlade Srbije“, rekao je on.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.