U mnoštvu raznovrsne literature koja se trudi da odgovori izazovima poslovanja u tranzicionoj srpskoj ekonomiji, ovih dana pojavio se još jedan zanimljiv naslov. Reč je o knjizi Arena prodaje (izdavač je beogradski Okean), koju je potpisao je D.R Gilbert. Iza tog pseudonima krije se mladi, energični i uspešni autor Dragiša Ristovski koji iza sebe ima veliko iskustvo u organizovanju poslovnih seminara namenjenih zaposlenima kako u domaćim, tako i u stranim kompanijama.

U mnoštvu raznovrsne literature koja se trudi da odgovori izazovima poslovanja u tranzicionoj srpskoj ekonomiji, ovih dana pojavio se još jedan zanimljiv naslov. Reč je o knjizi Arena prodaje (izdavač je beogradski Okean), koju je potpisao je D.R Gilbert. Iza tog pseudonima krije se mladi, energični i uspešni autor Dragiša Ristovski koji iza sebe ima veliko iskustvo u organizovanju poslovnih seminara namenjenih zaposlenima kako u domaćim, tako i u stranim kompanijama. Razlozi za smišljanje ovog pseudonima su, kako autor kaže „marketinške prirode“ jer je autora koji se u Srbiji bave ovom problematikom malo, i čitaoci su na prvi pogled nepoverljivi kada vide domaće ime i prezime na koricama knjige.
Po čemu se ova knjiga koja tvrdi da donosi „preporuke za poslovni uspeh“ razlikuje od ostalih koje se pojavljuju na tržištu?
U knjizi se na nešto više od stotinak stranica kratko, jasno, bez preteranog uopštavanja, objašnjava strategija i fenomen prodaje i daje odgovor na pitanje šta dobra i uspešna prodaja podrazumeva. Gotovo iz svake rečenice nazire se namera autora da motiviše sve one koji svoje prihode ostvaruju prodajom i marketingom. Autor detaljno objašnjava koje je sve preduslove treba zadovljiti da bi se neka roba ili usluga dobro prodala, kako bi kupac bio zadovoljan. Jer, to je osnovni cilj svake prodaje. Prema autorovom mišljenju „vrhunski trgovac je fer podavac, a ne prevarant“, pa dodaje: „Kada govorimo o našim prostorima, činjenica je da je prevaranata bilo poprilično i to se sigurno doprinelo da se poljulja poverenje i uzdrma veza između kupca i prodavca. Zato neki ljudi čim se pomene prodaja prave zid i lišavaju sebe potencijalne koristi i zadovoljstva od mnogih kvalitetnih proizvoda koji su na zadatku osvajanja tržišta. Zbog ovih slučajeva svi pravi trgovci imaju zadatak da to poljuljano poverenje vrate, a preduslov za to je kvalitetan kontakt“, jedno je od zapažanja autora knjige. U ovom svojevrsnom vodiču kroz tržište mogu se uočiti i misli poznatih ličnosti i uglednih poslovnih ljudi. Možda ovom duhovitom i pitkom štivu nedostaje poneka duhovita karikatura što bi čitanje učinilo još interesantnijim. Treba reći i to da je deo prihoda od prodaje knjige poklonjen Centru za smeštaj dece i omaldine ometene u razvoju – dnevni boravak Mladenovac što se, nažalost, na ovim prostorima retko radi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari