Prodavnice širom SAD na "crni petak" nude velike popuste kako bi privukle što veći broj kupaca, ali strahuju da to neće biti dovoljno 1Foto: Lj. Bukvić

Prodavnice širom Sjedinjenih Američkih Država (SAD) na „crni petak“ nude velike popuste i druge pogodnosti kako bi privukle što veći broj kupaca, ali kod trgovaca postoji bojazan da ni to neće biti dovoljno, jer su potrošači pod pritiskom kako se štednja smanjuje, a dug na kreditnim karticama raste, piše danas Glas Amerike.

Mnogi trgovci su već naručili manje robe za ovu prazničnu sezonu i počeli sa popustima ranije u oktobru, kako bi pomogli kupcima da rasporede štednju i bolje organizuju svoju potrošnju.

Takav trend postao je izražen tokom pandemije kada su problemi u snabdevanju naterali ljude da iz straha da neće dobiti ono što žele, kupuju ranije.

Onlajn popusti za „crni petak“ trebalo bi da budu bolji nego pre godinu dana, posebno za igračke, elektroniku i odeću, prema Adobe analitici, koja prati potrošnju na internetu.

Predviđa se da će igračke biti snižene u proseku 35 odsto, dok bi elektronika trebalo da bude smanjena 30 odsto.

Odeća će prosečno biti jeftinija 25 odsto, procenjuje Adobe.

Uprkos ekonomskoj nesigurnosti, petodnevni period Crnog petka, koji obuhvata i Sajber ponedeljak, biće najprometniji u godini, prema oceni Sensormatic Solutions, firme koja prati promet u prodavnicama.

Ta firma navodi da će praznična prodaja u Sjedinjenim Državama porasti za tri do četiri odsto u periodu od novembra do decembra, za razliku od prošle godine kada je zabeležen rast od 5,4 odsto.

Poređenja radi, tempo potrošnje za vreme praznika bio je otprilike 3,6 odsto od 2010. do 2019. godine i pre početka kovid pandemije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari