Proglašeni pobednici konkursa "Finansijska pismenost – digitalni izazov" 1(BETAPHOTO/EMIL VAS)

Društvo matematičara Srbije, u saradnji sa Erste bankom, proglasilo je danas pobednike konkursa Finansijska pismenost – digitalni izazov – talentovane srednjoškolce iz cele Srbije koji su osmislili inovativna digitalna rešenja u oblasti finansijskog obrazovanja.

Na konkursu je učestvovalo više od 100 srednjih škola iz čitave Srbije, odnosno više od 100 mentora i više od 300 učenika, a stručni žiri je proglasio 10 najboljih radova koji su nagrađeni.

Na svečanosti je naglašeno da se pobednički projekti ističu po kvalitetu i po primeni i razvoju digitalnih kompetencija i korišćenju matematičkog i informatičkog znanja.

Svoje primere kreativnih rešenja u oblasti finansijske edukacije na temu budžetiranja, štednje, investicija i kredita predstavili su učenici srednjih škola: gimnazije „Josif Pančić“ iz Bajine Bašte, ekonomske srednje škole „Bosa Milićević“ iz Subotice, Dvanaeste beogradske gimnazije iz Beograda, gimnazije „Tutin“ iz Tutina, gimnazije „Sava Šumanović“ iz Šida, Računarske gimnazije iz Beograda, gimnazije „Nikola Tesla“ iz Budimpešte, tehničke škole „Prota Stevan Dimitrijević“ iz Aleksinca i Valjevske gimnazije iz Valjeva.

Predsednik Društva matematičara Srbije Miroslav Marić podsetio je da to društvo tokom 75 godina rada motiviše nastavnike i učenike na primenu matematike u različitim sferama.

„Posebno bih istakao dva projekta koja su ove godine sprovedena uz podršku Erste banke, a kojima je cilj podizanje svesti o značaju finansijske pismenosti i verujem da ćemo zajedno nastaviti da kreiramo nove prilike za učenike i nastavnike“, rekao je Marić.

Menadžerka za društveno odgovorno poslovanje i finansijsku edukaciju Erste banke Marija Mutić navela je kako je važno da mladi, iako većina njih finansijski zavisi od roditelja i ne zarađuje svoj novac, novcem koji imaju odgovorno raspolažu, kao i da se dobro pripreme za period kada će samostalno upravljati novcem koji zarađuju.

„Projekat koji je realizovalo Društvo matematičara Srbije i konkurs ‘Finansijska pismenost – digitalni izazov’, na kome smo videli sjajne primere finansijske edukacije na vrlo interesantne teme, biće odličan resurs i veliki doprinos izgradnji finansijske pismenosti generacija koje dolaze. Raspon tema koji je interesovao srednjoškolce bio je od osnovnih pojmova iz finasija, preko složenih analiza poput toga da li je neki kredit dobar ili loš i kako da se otplaćuje, do analize biznis plana“, istakla je Mutić.

Pored proglašenja pobednika konkursa, predstavljena je i interaktivna edukativna platforma Društva matematičara Srbije, namenjena integraciji finansijske pismenosti u redovni nastavni plan i program predmeta matematika za srednjoškolce. Cilj Platforme je da učenicima pruži neophodne resurse za efikasno savladavanje veštine kritičkog mišljenja tokom procesa učenja.

S tom idejom, autorski tim razvio je 12 oblasti koje obuhvataju teorijske sadržaje, mnoštvo urađenih zadataka i video materijale, koje nastavnici mogu s lakoćom da uključe u svoj nastavni proces.

„Finansijska pismenost je jedan od velikih izazova s kojima se naša populacija svakodnevno susreće. Kroz konkurs bio je da učenici kroz svoje radove, odnosno vrščnjačku edikaciju i pomognu razumevanju finasijske pismenosti“, kazala je koordinatorka projekta iz Društva matematičara Srbije Milena Marić.

Ona je dodala da ova kompetencija igra izuzetnu ulogu u dobrobiti svakog pojedinca, ali i u celoj zajednici.

„Veza matematike i finansijske pismenosti izuzetno je velika jer su matematička znanja i veštine nužni za razumevanje finansijskih koncepata. Upravo zato je Društvo matematičara Srbije, uz podršku Erste banke, pokrenulo projekat kreiranja interaktivne edukativne platforme, koja je otvoren digitalni didaktički resurs za izučavanje i razumevanje osnovnih koncepata finansijske pismenosti“, rekla je Marić.

Kako je objasnila, materijal je zamišljen kao dopuna postojećim nastavnim temama, a u pitanju su zadaci koji mogu da se rade na času i kroz koje se uvode pojmovi finansijske pismenosti.

Prema proceni UNICEF-a, finansijska pismenost jedna je od ključnih životnih veština za 21. vek, a za budućnost srednjoškolaca veoma je važno da njome ovladaju, da postepeno grade i uvećavaju znanje, uz podršku nastavnika, roditelja i cele zajednice.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari