Dženeral motors i Zastava juče su i praktično započeli realizaciju, prošle nedelje potpisanog, ugovora o saradnji dveju auto-kompanija. To znači da su počele pripreme za prodaju „astre klasik 2“ na tržištu Srbije, a tehnički timovi Opelovih i Zastavinih stručnjaka „snimaju“ tehničko-tehnološki potencijal pogona Fabrike automobila, u kojima će tokom naredne godine startovati sklapanje modela „astre klasik 2“.

Dženeral motors i Zastava juče su i praktično započeli realizaciju, prošle nedelje potpisanog, ugovora o saradnji dveju auto-kompanija. To znači da su počele pripreme za prodaju „astre klasik 2“ na tržištu Srbije, a tehnički timovi Opelovih i Zastavinih stručnjaka „snimaju“ tehničko-tehnološki potencijal pogona Fabrike automobila, u kojima će tokom naredne godine startovati sklapanje modela „astre klasik 2“.
Direktor novoformirane firme Zastava AGEM Zoran Stošić kaže za Danas da je iz filijale DŽM u Mađarskoj, u Zastavu počela da stiže neophodna dokumentacija za uvoz i plasman „astre klasik“ na domaćem tržištu. Gotovo uporedo s dokumentacijom, u Zastavu će početi da stižu i prvi kontingenti „astre klasik“, te se očekuje da će tokom avgusta u Kragujevac stići nekoliko stotina automobila tog modela. Zastava AGEM će prema ugovoru sa DŽM ovaj Opelov model uvoziti bez carine, što znači da će „astra klasik“ na domaćem tržištu koštati 10.800 evra, a ne 13.500 evra. Zastava AGEM će, inače, biti uvoznik i distributer „astre klasik“, koja će se u Srbiji prodavati preko Opelove dilerske mreže. U Zastavi kažu da će kragujevačka fabrika, kao uvoznik i distributer „astre klasik“, imati određeni procenat od plasmana tog modela na domaćem tržištu. Planirano je da Zastava do kraja ove i tokom naredne godine uveze i distribura 8.300 „astri klasik“.
U Zastavi AGEM procenjuju da će veći deo opreme instalirane za proizvodnju „zastave 10“ moći da se koristi i za sklapanje „astre klasik“. Dodaju, ipak, da će stručnjaci uskoro izaći sa preciznijim procenama o tome koliko nove opreme u Fabrici automobila može biti upotrebljeno i za sklapanje „astre“. Na osnovu toga će se utvrditi i visina ulaganja u dodatno osavremenjivanje pogona i opreme u fabrici automobila. Zastava je, podsetimo, u nabavku nove proizvodne i kontrolno-merne opreme iz Italije, Nemačke, Belgije i SAD, pre početka proizvodnje domaćeg „punta“, uložila oko sedam miliona evra sopstvenih sredstava.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari