Prvi put na Sajmu turizma u Beogradu Šri Lanka, Slovačka i Kenija 1Foto: Beogradski sajam

Pod sloganom „Put pod noge“ od 20. do 23. februara u halama Beogradskog sajma održaće se Sajam turizma najveći i najznačajniji turistički događaj u zemlji i regionu jugoistočne Evrope.

Generalna direktorka Beogradskog sajma Danka Selić, je na današnjoj konferenciji za novinare najavila je da će ove godine na Sajmu turizma učestvovati više od 700 direktnih izlagača i suizlagača iz 40 zemalja, a zajedno na sve četiri manifestacije učestvuje više od 900 izlagača.

„Nadamo se da će ovogodišnji sajam ispuniti sva očekivanja, ali i da će oboriti rekord u broju posetilaca i sklopljenih poslova“, rekla je Selić.

Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Miroslav Knežević, istakao je da turizam u Srbiji sve više postaje motor privrednog razvoja čitave zemlje i naveo da je Srbiju prošle godine posetilo više od 3,5 miliona turista i da je ostvareno više od 10 miliona noćenja.

Istakao je da je Beogradski sajam turizma jedan od najvećih turističkih događaja ne samo u Srbiji, već u ovom delu Evrope, koji iz godine u godinu ima sve više posetilaca, ali i mesto gde se sklapa sve više poslova.

Prema Kneževićevim rečima, na ovogodišnjem sajmu u Beogradu biće održano oko 150 poslovnih sastanka, a takvi sastanci, kaže on, sve više dovode i do konkrentih rezultata u turizmu.

„Srbija se dobro pozicionirala na međunarodnom tržištu, a ovakve manifestacije još više generišu turistički promet. Turizam sve više postaje motor privrednog razvoja Srbije i Ministarstvo će raditi na tome da ovakvih manifestacija i turističkih ponuda bude sve više u našoj zemlji“, rekao je Knežević.

Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma je Egipat, a NJ.E. Amr Alguvejli, ambasador Egipta u Srbiji, ocenio je da su odnosi dve zemlje u poslednjih nekoliko godina sve jači i u oblasti politike, privrede i turizma.

Ukazao je i da su tri grada iz Srbije potpisala sporazume o saradnji sa tri egipatska grada, kao i da Er Srbija ima direktne letove ka Kairu i Hurgadi, očekujući da će linija biti otvorena i ka Šarm el Šeiku.

„Nakon Sajma knjiga, ovogodišnji Sajam turizma je još jedna prilika za izgradnju i jačanje odnosa između Srbije i Egipta“, rekao je Alguvejli i dodao da uspostavljanjem direktnih letova građani Srbije za tri sata stižu do zemlje u kojoj 365 dana sija sunce, kao i da 10 miliona ljudi iz Egipta ima priliku da lakše upozna Srbiju.

Ambasador Egipta predstavio je svoju zemlju novinarima u Beogradu i kazao da svako ko se odluči da poseti Egipat imaće prilike da se upozna sa egipatskom istorijom, načinom života, kuhinjom i da istraži Crveno more. Prema njegovim rečima, sve više građana Srbije se odlučuje za Egipat kao destinaciju, o čemu, kaže, govori i podatak da je od 2018. godine bilo 250 odsto više zahteva za vizu nego u godinama ranije.

Dragan Zečević, koordinator projekta Sajma turizma saopštio je da će se prvi put ove godine na sajmu predstaviti Šri Lanka, Slovačka i Kenija.

Popusti na Sajmu turizma kreću se od 5 do 50 posto, u zavisnosti od agencije i destinacije, a iz bogate sajamske ponude posetioci će biti u prilici da izaberu putovanja prema svojim afinitetima: primamljive first minute ponude za odmor u letnjoj sezoni, aranžmane za tekuću zimsku ski sezonu, odmor i oporavak u banjama i na planinama, porodična putovanja, putovanja za mlade – omladinski turizam, spa vikende, daleke, egzotične destinacije, krstarenja, city break ponudu, kongresna dešavanja

Tradicionalno, istovremeno sa Sajmom turizma odvijaće se još tri renomirane sajamske  manifestacije koje rastu svake godine po obimu i broju učesnika: 11. Međunarodni sajam vina BeoWine, 16. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA i 16. Sajam suvenira “Vidi Srbiju“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari