Putari ipak "nisu prodali" ministra Tomu Momirovića 1Foto: BETAPHOTO/ DRAGAN GOJIĆ

Iako ne baš do 15. aprila kako je bio prvobitni rok za završetak radova tunel Lipak je kao deo obilaznice oko Beograda duge 7,7 kilometara završen i juče svečano otvoren.

Leva cev tunela Lipak, kao i tunela Železnik samo su deo Sektora 4 obilaznice oko glavnog grada, gde spada i deo auto-puta od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača i Petlovo brdo.

Ceo taj potez juče je otvoren uz prisustvo visokih državnih zvaničnika, naravno i predsednika Srbije Aleksandra Vučića.

Na otvaranju je bio i resorni ministar građevinarstva Tomislav Momirović, koji je pre nešto od više dva meseca obilazeći radove na tunelu Lipak insistirao da sve bude gotovo kako je najavljeno do 15. aprila.

Njegovo „nemojte da me prodate“ upućeno direktoru Puteva Zoranu Drobnjaku zbog najave da bi radovi umesto 15. trebalo da traju do 30. aprila završilo je na društvenim mrežama, najviše zahvaljujući oštrom tonu kojim se Momirović tada obratio Drobnjaku.

Rok jeste probijen, ali je ova deonica ipak nedugo potom završena, dok bi cela obilaznica oko prestonice trebalo, prema najavama Vučića, da bude gotova za nešto više od godinu dana.

„Ogromna investicija i strahovito važna saobraćajnica za nas. Uz izgradnju metroa Beograd postaje prava, svetska metropola“, napisao je Vučić na Instagramu nakon otvaranja ovog dela puta.

Osim leve trake auto-puta i dva tunela, na ovoj deonici izgrađena su i tri mosta, petlja Orlovača, a ostalo je da se završi druga traka auto-puta od Orlovače do tunela Straževica kao i obe trake od Straževice do Bubanj Potoka.

Sve ukupno, od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj Potoka radi se na deonici od 20,4 kilometara sa pristupnim saobraćajnicama, a vrednost projekta je 227 miliona evra.

Kineska Eksim banka kreditirala je 85 odsto ovog projekta dok će preostalih 15 odsto biti izdvojeno iz državnog budžeta. Posao je poveren kineskoj kompaniji PCCC, a uz domaće firme podizvođač je i Azvirt, kompanija iz Azerbejdžana.

Da bi se kompletirala cela obilaznica oko Beograda potrebno je da se završi i deo od Bubanj potoka do Pančeva, što podrazumeva i gradnju mosta preko Dunava.

Ovim tempom, prema rečima građevinskog inženjera Danijela Dašića, obilaznica bi mogla da bude gotova pred neke izbore.

„Pred izbore veće su šanse da se obilaznica završi, jer sve je ostalo sada gotovo. Ne smeju da se vrate u Grdelicu, gde se kompletan asfalt sada ponovo radi, ne smeju da idu na auto-put ka bugarskoj granici, tako da ponestaje auto-puteva za otvaranje i sada je šansa obilaznica oko Beograda“, ističe Dašić.

Ako pogledate unazad, napominje on, sve što se gradilo od infrastrukture bilo je vezano za politiku, od projektovanja, do revizija projekata.

„Mislim da se u slučaju deonice kod Grdelice 11 puta menjao osnovni projekat, izgubio sam i trag koliko je za svo ovo vreme menjan projekat obilaznice oko Beograda. Do pre desetak godina cena autoputeva je bila između milion i dva miliona evra po kilometru. Mostovi i tuneli koštaju desetak puta više od toga, što znači da ne može put od 10 kilometara sa dva mosta da košta 400 miliona“, napominje Dašić.

Grdelička klisura je, kako kaže, kada se radi o ceni dobra za poređenje, jer postoji deonica u Severnoj Makedoniji pred grčku granicu koja je slična njoj, gotovo ista u kilometar a koja je koštala duplo manje nego naša.

„Uvek postoji neki odnos koliko se ugrađuje kvalitetan materijal, a koliko nekvalitetan političar. I vrlo je bitno zadržati odnos nekvalitetnog političara koji se ugrađuje ispod određene granice“, napominje naš sagovornik. On podseća da se u Grdelici od oktobra menja asfalt, te da je sve na jugu što je rađeno od te deoinice do istočnog kraka išlo na popravku.

„Sve što je rađeno na jugu gde znam je obavezno posle završetka radova išlo na popravku. Tako je sa Grdelicom, tako sa istočnim krakom, kod Ljiga gde je procvetao jedan deo puta, tako da me ne bi čudilo da se i ovde ponovi ista priča“, kaže Danijel Dašić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari