Oni koji su bili na Tošinom bunaru u ponedeljak uveče i čekali 18.13h da se voz, koji po pravilu ne kasni, pojavi, bili su u najmanju ruku, neprijatno iznenađeni.
Voza nije bilo.
Nije ga bilo toliko dugo da su mnogi odustali, misleći da je i taj polazak ukinut redukcijom, koja je počela da važi od 5. novembra, a kojom su mnogi vozovi BG voza ukinuti zbog izgradnje brze pruge koja je u toku.
„Na stanici je bio potpuni mrak, pa je sve delovalo kao da stanica nije više u funkciji. Putnici su se međusobno raspitivali, proveravali na internetu, ali niko nije bio siguran da li će voz zaista doći. Na kraju sam sišla sa platforme i čekala autobus, ali nisam primetila da je voz stigao“, priča za Danas putnica koja se ovim vozom svakodnevno vraća s posla.
Od ukupno dva polaska BG voza iz Batajnice za Ovču dnevno, putnici su ovog ponedeljka na drugi čekali čak 18 minuta, to jest oni koji u međuvremenu nisu odustali ili nisu imali drugog izbora.
Samo nekoliko sati pre nego što su se oni pitali da li će im prevoz uopšte stići, zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić je najavljivao da će BG voz imati 500 polazaka dnevno, a građani će ga čekati na 79 stanica.
Želela bi naša sagovornica BG vozom i do svog radnog mesta, ali i u suprotnom smeru takođe postoje samo dva polaska, jedan pre sedam ujutru i jedan posle osam uveče.
Tako će biti sve do 11. decembra, na koliko je oročen novi red vožnje.
Sve to je zbog izvođenja završnih građevinskih radova na izgradnju deonice brze pruge od stanice Beograd Centar do Stare Pazove. Tokom dana postoji još nekoliko vozova, ali oni saobraćaju samo s desne strane Save.
Šta će biti za mesec dana, to nam iz JKP „Beogradski metro i voz“ nisu odgovorili do zaključenja ovog broja.
Kako nezvanično saznajemo, građani bi u narednom periodu mogli da očekuju povremena kašnjenja ovih vozova, a na to pre svega utiče izvođač radova.
Ipak, ako kašnjenja i jesu neizbežna, ostavljanje putnika u informativnom mraku nije, ali kako stvari sada stoje, sistem za obaveštavanje putnika o tome kad će i da li će uopšte voz koji kasni stići na stanicu, izgleda da nije u planu.
Vraćanje na režim od pre tri godine, kada su vozovi išli na četvrt sata i stizali u minut, očekuje se od februara ili marta, prema najavama koje za sada imaju u ovom javnom preduzeću.
Tada bi trebalo da počne i potpisivanje ugovora za izgradnju infrastrukture potrebne za metro, rekao je Vesić.
Do puštanja u promet prve linije sistema podzemne železnice, najavljene za 2028, BG voz bi trebalo da poveže Novi Beograd i Surčin, Železnik i Karaburmu, Surčin i Obrenovac.
Planom generalne regulacije šinskih sistema predviđeno je da postojeće linije prema Pančevu, Mladenovcu i Lazarevcu, budu ojačane uvođenjem duplog koloseka.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.