Radnici fabrike automobila vraćaju se na posao u utorak 1Foto: EPA/ JAKUB KACZMARCZYK

Umesto sutra, kako je bilo najavljeno, proizvodne i montažne trake u kragujevačkom Fijat Krajsleru, nakon nove dvonedeljne pauze, ponovo će biti pokrenute u utorak, 5.novembra.

Pouzdan razlog jednovnenog odlaganja početka novembarske proizvodnje u Fijat Krajsleru nije poznat, ali se špekuliše da je uzrokovan nedostatkom motora, koji bi tokom sutrašnjeg  dana trebalo da stignu u Kragujevac.

Do kraja godine, u fabrici u Kragujevcu, prema aktuelnim planovima, biće još 13 radnih dana, šest u novembru i sedam u decembru. Od početka godine do sada, iz fabričkih pogona izašlo je nešto manje od 35.000 gotovih automobila svih verzija modela “500L”, dok će do kraja godine biti napravljeno još blizu 5.500 vozila, te će 2019. biti završena sa oko 40.000 proizvdeneih “velikih fića”, što je za oko 20.000 manje nego lane.

Predsednik Samostalnog sindikata FCA u Kragujevcu Zoran Marković rekao je  povodom informacije o dogovorenom spajanju Fijat Krajslera i grupacije PSA Pežo, da kada se događaju tako „krupne stvari“, u sindikalnoj organizaciji očekuju obraćanje poslovodstva kompanije već prvog radnog dana posle plaćenog odsustva na koje su radnici poslati 18. Oktobra.  Radnici, prema njegovim rečima, očekuju pojašnjenje  kako i na koji način će najavljeno spajanje uticati na poslovanje kragujevačke fabrike i njene kapacitete. Istakao je, pritom, da  je zaposlene u kragujevačkom Fijat Krajsleru  obradovala vest iz medija o spajanju FCA sa drugim automobilskim gigantima.

To je dobra vest, spajanje znači osvajanje šireg tržišta, a najavljeno je i da nema zatvaranja fabrika. Mi u Kragujevcu očekujemo veću uposlenost, bolje uslove rada i veće plate, poručio je Marković.

I poverenik UGS “Nezavisnost” u  Fijat Krajsleru Zoran Stanić smatra da je spajanje te grupacije sa PSA Pežo grupom dobara vest. Najpre za vlasnike i akcionare tih kompanija, zatim za kupce automobila, na kraju i za radnike koji mogu da se nadaju većoj upošljenosti fabrika i boljem materijalnom položaju.

-Ohrabruje to što su upravni odbori dveju grupaciija, u zajedničkom saopštennu o dogovorenom spajanju Fijat Krajslera i PSA Pežoa, podvukli da neće biti gašenja fabrika. Ako neće biti gašenja, to onda znači da fabrike,  da bi radile,  moraju da budu upošljene, kaže Stanić, koji za, razliku od svog kolege Markovića, ne veruje da će menadžment kragujevačke fabrike u utorak da informiše zaposlene o dogovorenom spajanju Fijat Krajslera i Pežoa.

-Bio bi red da budemo obavešteni o tome, ali ne verujem da hoćemo, jer naše poslovodstvo ne praktikuje da obavešatava radnike o poslovnim odlukama ni u samoj fabrici, navodi Stanić.

Fabrika Fijat Krajslera u Kragujevcu počela je proizvodnju – tada najnovijeg Fijatovog modela “500L” –  u julu 2012., a do sada je iz pogona izašlo više stotina hiljada gotovih automobila. Fabrika ima kapacitete za proizvodnju blizu 200.000 automobila, a projektovana je za produkciju do 300.000 vozila godišnje. U  krugu kragujevačke fabrike postoje mogućnosti za godišnju proizvodnju od 500.000 automobila, čemu bi, medjutim, morala da prethode ozbiljna investiciona ulaganja u izgradnju novih pogona, te nabavku i instaliranje opreme.  Do sada je u rekonstrukciju i opremanje nekadašnje Zastavine fabrike automobila, u kojoj posluje Fijat Krajsler investirano blizu 1,5 milijardi evra. Kragujevačka fabrika i dalje je jadna od najsavremenijih ne samo u Fijat Krajsleru nego i znatno šire.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari