Radnici Goše blokiraće danas Železničku stanicu u Smederevskoj Palanci u periodu između 10 i 11 časova jer im bivši vlasnik ŽOS Trnava nije uplatio još 30.000 dinara duga, kako im je obećano kada su počeli da štrajkuju pre dva meseca.
ŽOS Trnava im je u dva navrata isplatila ukupno 60.000 dinara, ali treći deo nisu dobili, zbog čega su 26. maja obnovili štrajk.
– Isterali smo vagone na prugu jer su nam direktori rekli da možemo da ih vratimo ukoliko ne dobijemo novac, međutim ne može. Juče su poslali i dizel lokomotivu iz Velike Plane da odvuku vagone, ali nismo dozvolili i sad kao partizani 1942. organizujemo se i čuvamo vagone na železničkoj stanici – kaže predsednik Štrajkačkog odbora Milan Vujičić.
Radnici su štrajk započeli još krajem marta jer im četiri godine nisu uplaćeni doprinosi za penzije i zdravstvo. ŽOS Trnava im je ostala dužna 20 plata, ali i četiri miliona evra za porez. Preko noći Slovaci su prodali fabriku Lisnart limitedu, firmi sa Kipra, a prvi uslov da se prekine štrajk bio je da ŽOS isplati radnicima 90.000 dinara od proizvodnje vagona koji bi trebalo da budu izvezeni za Nemačku.
Vagoni su završeni, izbačeni na prugu, ali im nezadovoljni radnici ne dozvoljavaju da krenu dok ne dobiju novac.
– Ako ne dobijemo obećano, blokiraćemo prugu u Palanci u oba smera. Ne znam šta će onda da urade, verovatno da pošalju policiju da nas hapsi – ističe Vujičić.
Direktor Goše Milutin Šćepanović za naš list kaže da je stanje vanredno i da bi fabrika mogla da radi, ali da radnici jednostavno ne žele da nastave dok im se ne isplati šta im se duguje.
– Objektivan je problem, roba je ocarinjena, stoji na stanici ali radnici koji su tamo sada okupljeni i čuvaju te vagone ne žele da puste robu da ode dok im se ne plati dug. ŽOS iz Slovačke, bivši vlasnik, duguje im još 85.399 evra i to je tek 13. deo vrednosti te robe – kaže Šćepanović.
On ne zna šta će dalje biti, ali na pitanje da li on kao direktor može da proveri sa bivšim vlasnikom zbog čega ne uplaćuju poslednji deo duga Šćepanović kaže da je poslednje što zna informacija koju je dobio neposredno pre našeg razgovora – da će oni dug platiti kada vagoni stignu na teritoriju EU.
– Znate da su im isplatili veći deo duga i da je ostalo još 30.000 dinara. Dogovor je bio da im se sve to isplati od proizvodnje ovih vagona, ali to nije ispoštovano do kraja – kaže Šćepanović, koji misli da ova fabrika nikako ne bi trebalo da ode u stečaj jer ima potencijal da dobro radi.
Novi vlasnik je, smatra direktor, spreman da radi, postoje i novi poslovi koji čekaju.
– Ovakvih radnika kao u Goši nema nigde, sa iskustvom u metalskom sektoru. Sa ovakvim ugovorima mi možemo da isplaćujemo naredne obaveze, ali činjenica je da fabrika može da radi i da ne bi trebalo da stane zbog ovoga. Kažem vam, nema ovakvih fabrika u Srbiji – ističe Šćepanović.
Radnici Goše su, kaže, pokušali pomoć da zatraže i od države, tražili su to od Ivice Dačića, ali i Aleksandra Vučića, ali rešenje problema još nisu dočekali.
Danas je danas tokom dana pisao Ministarstvu rada, ali do zaključenja broja odgovori nisu stigli. I od Železnica Srbije smo zatražili objašnjenje zbog čega je i ko slao lokomotivu iz Velike Plane i kakva je procedura, ali odgovora takođe još nema.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.