Trgovinskom sudu u Zrenjaninu dostavljen je plan reorganizacije Šinvoza, za koji je zainteresovana i francuska firma Lor. U Samostalnom sindikatu Šinvoza tvrde da se u pismu o namerama, upućenom Ministarstvu ekonomije, navodi da je Lor zainteresovan da deponuje 560 miliona dinara i pokrije sva potraživanja poverilaca i radnika.

Trgovinskom sudu u Zrenjaninu dostavljen je plan reorganizacije Šinvoza, za koji je zainteresovana i francuska firma Lor. U Samostalnom sindikatu Šinvoza tvrde da se u pismu o namerama, upućenom Ministarstvu ekonomije, navodi da je Lor zainteresovan da deponuje 560 miliona dinara i pokrije sva potraživanja poverilaca i radnika. Pominje se vraćanje na posao svih 470 radnika, kao i zapošljavanja 800 novih radnika do kraja naredne godine. I dok radnici navijaju za Lor, dotle se pred Trgovinskim sudom razmatra plan reogranizacije Šinvoza, koji su podneli najveći poverioci te firme TTC Logistik iz Beograda, Kargo iz Švajcarske i Kargo iz Lihtenštajna. Te firme imaju više od 30 odsto neobezbeđenih potraživanja ili 312 miliona duga. Namera poverilaca je da se na ime potraživanje Šinvoz preuzme u potpunosti. Prema proceni koju je napravila firma TTC Logistik, imovina Šinvoza vredi 268.474 dinara što je cena solidinijeg ručnog sata, smatraju u sindikatu te firme. Radnici, takođe, smatraju da je reorganizacija i oporavak firme nemoguć jer poverioci spominju zapošljavanje 50 ljudi.
– Mnogo je nelogičnosti u ponuđenom planu reorganizacije. Pominje se, recimo, zapošljavanje 50 radnika, od čega će 30 biti angažovano u proizvodnji. Pitam se, hoće li oni raditi na remontu 400 ugovorenih vagona, koje poverioci spominju da su ugovorili. Uostalom, u njihovom planu reorganizacije lepo stoji da se zapošljavanje planira u oktobru naredne godine, negde oko 80 radnika. Ukoliko i bude saradnje sa Simensom, ona je planirana za 2010. godinu, kada bi Šinvoz trebalo da ima 150 radnika – objašnjava Mita Lisica, predsednik Samostalnog sindikata u Šinvozu.
On podseća da je stečajni upravnik procenio da Šinvoz vredi 960 miliona dinara dok je stalna imovina procenjena na 706 miliona dinara. To je suma koju poverioci osporavaju, zahtevajući da se 312 miliona dinara duga upiše kao njihov kapital.
– Kroz plan reorganizacije TTC Logistik želi da plati samo zaostale minimalne zarade i doprinose, dok razliku u zaradama bivših radnika i tužbe osporavaju. Namera poverilaca, dakle, nije obnavljanje proizvodnje, već pretvaranje Šinvoza u kargo centar. Vređa nas i pojavljivanje uvek istih ljudi kao savetnika u stečaju svih zrenjaninskih firmi (Dejana Papića i Žike Kevrešana). Zato ćemo organizovati javnu raspravu o planu reorganizacije Šinvoza, jer javnost treba da zna kako se vode stečajni postupci u Zrenjaninu – kaže Lisica.
Prema njegovim rečima, javna rasprava o reorganizaciji Šinvoza biće održana u četvrtak, 22. maja u Privrednoj komori Zrenjanina, a pored radnika Šinvoza i predstavnika Veća samostalnog sidnikata za više opština učestvovaće i predstavnici Lora u Srbiji. Ipak, o sudbini reorganizacije Šinvoza konačnu reč daće stečajni upravnik Nebojša Bajić, koji u roku od 20 dana treba da donese odluku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari