Radnici Železničkog integralnog transporta u sredu i četvrtak protestuju ispred Vlade: Traže isplatu četiri zaostale zarade 1Foto: K. Bondžulić/Danas

Zaposleni u preduzeću Železnički integralni transport protestovaće u sredu i četvrtak u Beogradu ispred Vlade Srbije zbog neisplaćenih zarada i loše situacije u kojoj se nalazi to preduzeće u državnom vlasništvu, inače ćerka-firma Železnica Srbije.

– Protestovaćemo ispred zgrade Vlade zbog toga što nam je ispunjen samo deo od onog što smo zahtevali na proteklim protestima. Naime, uoči 1. maja su nam izmirene samo dve zaostale zarade. Nadležni su nam obećali da će preostale četiri biti isplaćene do kraja maja. Ipak, to se do danas nije desilo. Takođe nam je rečeno da će novi terminal u Makišu izgrađen za potrebe našeg preduzeća početi sa radom ali ni to nije usledilo niti ima napretka u pronalaženju klijenata kojima su potrebne naše usluge. Istina, u ovom trenutku se pregovara sa firmom Leget iz Sremske Mitrovice ali dosad ništa nije konkretno dogovoreno u vezi posla. Zbog toga smo prinuđeni da se ponovo okupimo ispred Vlade i zatražimo rešavanje naših problema – kaže za Danas Miladin Žujović, predsednik Sindikalne organizacije ŽIT Beograd.

Zaposleni u protestu ističu da je situacija izuzetno teška, ljudima to postaje nepodnošljivo te da je od decembra preduzeće napustilo četrdesetak zaposlenih.

Jednostavno, više nisu mogli da izdrže bez primanja.

Na svojim radnim mestima je ostalo oko 80 radnika Železničkog integralnog transporta koji ističu da je država njihov vlasnik i da, shodno tome, smatraju da su nadležni u Vladi i resornom Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture adresa na koju treba da se obrate u vezi problema sa kojima se suočavaju, ali ne svojom krivicom.

Stoga, očekuju da će neko od nadležnih da ih primi i sasluša šta imaju da kažu.

Interesuje ih takođe i da čuju šta vlasnik planira sa preduzećem, odnosno,da li će ŽIT nastaviti da postoji i da li se eventualno razmišlja o pokretanju socijalnog programa.

Terminal Železničkog integralnog transporta je zatvoren a novi koji je izgrađen nije počeo sa radom. Zbog toga posao stoji a radnicima, u ovom trenutku, nisu isplaćene četiri plate.

Zaposleni u ŽIT-u ističu da se nalaze pod velikim pritiscima kako ne bi održali svoje najavljene proteste uoči lokalnih izbora zakazanih za 2.jun te da imaju obećanja da će plate dobiti čim se oni obave.

Međutim, nisu sigurni da će to obećanje biti ispunjeno jer je prethodno realizovano samo u manjem delu, te su se odlučili za novi protest.

Protest ispred Vlade Srbije zajednički će realizovati Sindikalna organizacija ŽIT Beograd, čija je centrala Savez samostalnih Sindikata Srbije i Asocijacija slobodnih i nezavisnih sindikata ŽIT-a.

Podsećanja radi, zaposleni u ŽIT-u su u aprilu ove godine protestovali već dva puta. Nakon drugog protesta isplaćene su im dve zaostale zarade.

Inače, tada u organizaciji Asocijacije slobodnih i nezavisnih sindikata ŽIT-a zaposleni u Železničkom integralnom transport protestovali su ispred Vlade Srbije i 1. i 2. avgusta i 5. septembra prošle godine zahtevajući isplatu zaostalih zarada, nastavak poslovanja preduzeća pokretanjem terminala u Makišu i završetak novog terminala čija je izgradnja u tom trenutku bila stala, a njegovim puštanjem u rad, kako tvrde radnici, unapredilo bi se poslovanje Železničkog integralnog transporta.

Jedan od zahteva radnika u protestu je bio da tadašnji direktor Jovica Vasiljević podnese ostavku zbog prekida rada preduzeća, do koga je došlo 22. maja 2023., od kada zaposleni nisu primali plate.

Tog dana poslovodstvo je mejlom poslalo obaveštenje klijentima o nemogućnosti rada terminala zbog toga što se račun preduzeća nalazi u blokadi. U međuvremenu je poslovodstvo zaposlene poslalo kućama rekavši im da će raditi po pozivu bez bilo kakvog dodatnog objašnjenja što je, kako su tada isticali sindikalci u preduzeću, u potpunosti protivno Zakonu o radu i ugovorima koji su zaposleni potpisali.

Prema tvrdnjama sindikalaca rukovodstvo, na čelu sa direktorom Jovicom Vasiljevićem urušilo je rad preduzeća uprkos obećanjima da će podići produktivnost u pružanju transportnih usluga. Umesto toga usledilo je odbijanje već ugovorenih poslova i registracije transportne mehanizacije, odnosno kamiona, viljuškara i dizalica, pod obrazloženjem da je to navodno nerentabilno, tvrdili su radnici koji su tada organizovali protestne skupove.

Početkom avgusta prošle godine Vlada Srbije je smenila direktora Vasiljevića a zaposlenima su isplaćene zaostale zarade.

U međuvremenu,redovna isplata plata je opet je stala zbog čega su zaposleni protestovali u aprilu ove godine.

Povodom najavljenog protesta i situacije u preduzeću kontaktirali smo i menadžment Železničkog integralnog transporta ali do zaključenja ovog izdanja našeg lista nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari