Radnici ŽIT-a protestuju ispred Vlade zbog prekida rada preduzeća 1Vectron lokomotiva: Foto Serbia Cargo

U periodu od 1. do 4. avgusta članovi Asocijacije slobodnih i nezavisnih sindikata “Železničkog integralnog transporta” organizovaće proteste ispred Vlade Srbije sa zahtevom da direktor Jovica Vasiljević podnese ostavku zbog prekida rada preduzeća, do koga je došlo 22. maja, od kada zaposleni ne primaju plate.

– Tog dana poslovodstvo je mejlom poslalo obaveštenje klijentima o nemogućnosti rada terminala zbog toga što se račun preduzeća navodno nalazi u blokadi. Međutim, prema informacijama koje imamo nije tačno da je račun u blokadi jer su nakon informacije o blokadi na njega pristizale nove uplate. U međuvremenu je poslovodstvo zaposlene poslalo kućama rekavši im da će raditi po pozivu bez bilo kakvog dodatnog objašnjenja. To je u potpunosti protivno Zakonu o radu i ugovorima koji su zaposleni potpisali – kaže za Danas Zoran Bašanović, glavni poverenik ASNS “Železnički integralni transport”.

Prema njegovim rečima, zaposleni u preduzeću, njih oko 120, od aprila ne primaju platu a od jula nemaju ni socijalno i zdravstveno osiguranje što predstavlja veliki problem jer su pojedinci imali zakazane hirurške intervencije, preglede i snimanja u bolničkim ustanovama a takođe imaju problem i sa dobijanjem redovne terapije.

Bašanović ističe da će ispred Vlade u najavljenom periodu protestovati svakog dana od 9 do 12 časova i da su pored ostavke direktora Vasiljevića zahtevi pokretanje rada u postojećem kontejnerskom terminalu u železničkoj stanici Makiš – Beograd ranžirna kao i ubrzavanje otvaranja novog kontejnerskog terminala u koji je država, inače stoprocentni vlasnik preduzeća ŽIT, uložila 6,5 miliona evra i već je izgrađeno u procentu od 90 odsto.

– Aktuelno rukovodstvo koje je postavljeno 15. januara ove godine u potpunosti je urušilo rad preduzeća uprkos obećanjima da ce podići produktivnost u pružanju transportnih usluga. Umesto toga usledilo je odbijanje već ugovorenih poslova i registracije transportne mehanizacije, odnosno kamiona, viljuškara i dizalica, pod obrazloženjem da je to navodno nerentabilno – objašnjava Bašanović i dodaje da je gubitak preduzeća u periodu od četiri meseca u kome se ne radi, oko milion evra.

On dodaje da tvrdnje poslovodstva o nerentabilnosti nisu tačne jer je “Železnički integralni transport” svih godina poslovanja redovno ispunjavao obaveze prema državi i isplaćivao zarade zaposlenima. Prema njegovim rečima, produktivnost ŽIT-a bi se dodatno povećala puštanjem u radu drugog terminala koji je u završnoj fazi izgradnje.

Pokušali smo da kontaktiramo direktora “Železničkog integralnog transporta” Jovicu Vasiljevića kako bismo saznali zbog čega je terminal zatvoren, a zaposleni poslati kućama, ali se on nije javljao na telefon niti odgovorio na poruku koju smo mu poslali.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari