Radovi na pristaništu "Kostolac" do narednog proleća 1

Radovi na pristaništu „Kostolac“ uspešno se obavljaju, pa bi trebalo da budu završeni do predstojećeg proleća, a vrednost ove investicije iznosi 15,86 miliona dolara, obaveštava izvor EPS Energija.

Primenjeni su najviši evropski i svetski ekološki standardi Izgradnja pristaništa „Kostolac“, koja je počela polovinom marta, napreduje dobrim tempom i u skladu sa planom. Radove izvodi konzorcijum koji čine beogradske firme „Akvamont servis“ i „Hidrotehnika hidroenergetika“, „Južna Bačka“ iz Novog Sada i smederevski „Tomi trejd“. Planirani rok za završetak ovog projekta je početak proleća 2018. godine.

Gradnja pristaništa je jedan od pet projekata prve faze kineskog kreditnog aranžmana. Na pristaništu „Kostolac“ sada se rade obaloutvrde, kej 1, kao i kej 2, koji se nalazi na drugoj strani obale, blizu Termoelektrane „Kostolac A“. Prema planu aktivnosti, najpre će se graditi objekti na vodi, a nakon toga će se zidati i objekti na obali. Pristanište je višenamenskog karaktera. Koristiće se za prevoz rastresitog (krečnjak, ugalj) i praškastog materijala (gips i pepeo), kao i za istovar krupnijih gabaritnih tereta, rekao je Nenad Marković, direktor za proizvodnju energije „TE-KO Kostolac“.

Suvi pepeo, koji se preuzima iz dva silosa u TE „Kostolac A“, pneumatski će se transportovati od lokacije do pristaništa, pretovarivati u pristaništu i otpremati plovilima preko reke. Na godišnjem nivou se planira otpremanje 157.000 tona suvog pepela. Gips koji nastaje kao nusproizvod sistema za odsumporavanje u TE „Kostolac B“, a predviđa se količina od 105.000 tona godišnje, transportovaće se od TE „Kostolac B“ do pristaništa vozilima drumskog transporta, pretovarivati i otpremati plovilima. Marković je dodao da će se na pristaništu pretovarivati i 50.000 tona opreme godišnje za „TE-KO Kostolac“, kao komadni, generalni teret koji se doprema rekom, a dalje će se otpremati drumskim transportnim sredstvima do predviđene lokacije.

Govoreći o podeli poslova na gradilištu, Uroš Jerotijević, koordinator radova u ime konzorcijuma izvođača radova, rekao nam je da je „Akvamont“ zadužen za obalne strukture, za obalne rekonstrukcije, podvodni iskop i radove koji su vezani za kejske konstrukcije. „Hidrotehnika“ radi na kopnu: zgrade, puteve i saobraćajnice. „Južna Bačka“ je zadužena za elektroradove, dok je „Tomi trejd“ podrška za mehanizaciju, bravarske i čeličarske radove.

Najviši ekološki standardi

Primenjeni su najviši evropski i svetski ekološki standardi. Samo pristanište nije u funkciji ekologije, ali se strogo vodilo računa i o zaštiti prirode Studija o zaštiti životne sredine, koja je urađena, obuhvatila je potpunu zaštitu prirodnog mrestilišta „Šugavica“, zaštitu ptica koje žive na području ovog mrestilišta, kao i ptica koje preleću preko naših krajeva pri selidbi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari