Prijave za jednokratnu pomoć od 10.000 dinara, na koju pravo ostvaruju deca do 16 godina, otvorene su juče na portalu Uprave za trezor, međutim, već prvog dana pojavio se veliki broj problema sa prijavama, a mnogi građani su odbijeni. I dok se nezadovoljsto građana širi društvenim mrežama, Ministarstvo finansija navodi da je problem u bazama podataka.
Prema poslednjim informacijama Ministarstva finansija danas do 12 časova više od 450.000 dece prijavljeno je za jednokratnu novčanu pomoć od 10.000 dinara. A ove prijave biće otvorene do 20. septembra.
Ipak, mnogi građani nisu uspeli svoju decu da prijave za ovu pomoć.
Od kada su prijave otvorene, otkriveni su brojni problemi koji koče prijavljivanje onih koji na tu pomoć imaju pravo.
Tu su pre svih roditelji usvojene dece, kojima su prijave odbijane uz odgovor da da u registru nisu naznačeni kao zakonski staratelji deteta.
Iskreno, prijavih se da vidim hoće li iskočiti ovako neka nebuloza. Normalno, nisam ništa drugo ni očekivala. Ipak je ovo Srbija, za našu decu!!!!
Kom sad REGISTRU SLAVICE?!! Upisani u MK kao roditelji, prebačeni svi podaci, aliiii eto u nekom tamo registru ja mu nisam majka! pic.twitter.com/CGDCPWcnfI— & (@mimamim85) August 20, 2023
Ipak, naša sagovornica Mirjana Mirosavljević, koja je prvo ovaj problem podelila na društvenoj mreži X (Tviter), kaže da je ona prošla celu proceduru i da je usvojila dete.
„Konačno usvajanje je bilo u julu 2021. godine i tada su sva dokuemnta deteta promenjena, sa praqve strane je sve bilo završeno i mi smo i zvanično postali porodica. Dete je tim činom izašlo iz sistema socijalne zaštite, a mi smo upisani kao njegovi roditelji u matičnu knjigu“, objašnjava ona.
Kako dodaje, prijava joj je odbijena, a problem još uvek nije rešen.
„Ništa niej rešeno, javili su se i drugi usvojitelji da su dobili istu poruku, a čak se i nekim biološkim roditeljima pojavila ta porukia. Prigovor sam poslala Upravi za trezor, ali nikakav odgovor nisam dobila. Neki od usvojitelja su slali mejlove nadležnim službama, ali za sada niko nije dobio konkretan odgovor“, navodi Mirosavljević.
Dostavljen nam je i odgovor Miroslava Vajde, direktora filijale Uprave za trezor u Novom Sadu jednoj od žena koja se žalila jer joj je odbijena priajva za usvojeno dete.
Međutim, on je u odgovoru ovu majku uputio da reklamaciju povodom ispalte novčane pomoći prijavi elektronski preko portala Uprave za trezor, izborom opcije „Prijava probleme“.
To je ista opcija preko koje je Mirjana Mirosavljević prijavila problem, ali za koji još uvek nije dobila ni odgovor ni rešenje.
Na objavu Mirosavljević stigao je veliki broj komentara u kojima su se korisnici žalili na isti problem, a isto je bilo i na Instagram objavi ministra finanasija Siniše Malog.
Ovaj problem, pak, nisu imali samo roditelji koji su decu usvojili, već i pojedini biološki roditelji.
Takođe, pojavili su se i problemi sa majkama koje su strane državljanke, pa ne mogu da prijave decu, iako su oni rođeni ovde i imaju sprske papire.
Nakon panike koja se već raširila društvenim mrežama, Ministarstvo finansija je danas u odgovoru Danasu navelo da je problem sa odbijanjima pojedinih građana bio u bazi podataka.
„Od početka prijave za jednokratnu pomoć od 10.000 dinara, Upravi za trezor je stiglo nekoliko reklamacija koje su podneli usvojitelji dece, a koje sistem prilikom prijave nije prihvatio. Baza Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, iz koje sistem koristi podatke, će biti dodatno ažurirana, tako da će pomenuti slučajevi u toku današnjeg dana biti rešeni“, rekli su oni.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.