Globalna potrošnja mleka će do 1024. porasti za 36 odsto, uz sve veći jaz između razvijenih tržišta mlečnih proizvoda i tržišta u razvoju, ističe kompanija Tetra Pak u istraživanju gde je objavljen sedmi indeks mlečne industrije. Izveštaj ističe prilike i izazove koje nameće rastuća potražnja na globalnom nivou i koja će po prvi put preuzeti dostupnu ponudu u narednoj dekadi.

Kompanija kaže da proizvođači kako na razvijenim tržištima mlečnih proizvoda tako i na tržištima u razvoju, moraju da obrate pažnju na balansiranje neophodno za održiv poslovni uspeh. Tetra Pak indeks mlečne industrije otkriva da se globalna potražnja za mlekom kreće ka porastu od 36 odsto u narednoj dekadi usled rasta populacije, povećanja kupovne moći i urbanizacije u Africi, Aziji i Latinskoj Americi. Ipak, ponuda i potražnja mleka širom sveta je neravnomerna, i malo je verovatno da rastuću potražnju na tržištima u razvoju može da zadovolji lokalno proizvedeno sirovo mleko, dok se razvijena tržišta koja proizvode višak mleka suočavaju sa izazovima konkurencije za izvoz i odgovorom na domaću potrošnju u padu. Najnoviji podaci pokazuju da se u Srbiji u 2014. godini može očekivati rast tržišta mleka od 2,3 odsto nakon krize koja je pogodila industriju prošle godine. Na ovogodišnji rast uticao je veći plasman pasterizovanog mleka od pet odsto, dok se dugotrajno mleko na tržištu oporavlja sporijim tempom, za 1,2 odsto. Osnovna prepreka za bolji rast dugotrajnog mleka je smanjenje kupovne moći stanovništva, a narednih godina se očekuje da će tržište mleka ostati stabilno uz spor oporavak potrošnje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari