Rukovodstvo Sindikata Zastavine Fabrike automobila zatražilo je juče sastanak sa predsednikom Srbije Borisom Tadićem povodom njegove izjave da Fijat nije odustao od ulaganja u Kragujevcu, ali da je zatražio odlaganje za deset meseci realizacije ugovora sa Vladom Srbije o formiranju kompanije Fijat automobili. U otvorenom pismu upućenom predsedniku Tadiću , ministru ekonomije Mlađanu Dinkiću i gradonačelniku Kragujevca Veroljubu Stevanoviću, Zastavini sindikalci ističu da su zaposleni u Fabrici automobila neprijatno iznenađeni najavama da bi primena ugovora sa Fijatom mogla da bude odložena. „Sindikat Fabrike automobila zadovoljan je što Fijat nije odustao od ulaganja, ali procenjuje da b i ukoliko će realizacija ugovora biti odložena, neophodno bilo započeti alternativne poslove kako bi kragujevačka fabrika i njeni kooperanti izdržali do trenutka primene ugovora, navodi se u javnom obraćanju Zastavinih sindikalaca predsedniku Tadiću i ministru Dinkiću.

Najava o eventualnom desetomesečnom odlaganju realizacije ugovora sa Fijatom zatekla je juče i poslovodstvo Grupe Zastava vozila kao i čelnike Kragujevca koji su direktno uključeni u poslovni aranžman sa Fijatom. Generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojevićkaže da poslovodstvo kragujevačke fabrike iz Ministarstva ekonomije nije dobilo nikakvu izmenu plana, što znači da se ugovor sa Fijatom realizuje prema utvrđenoj dinamici. Zamenik gradonačelnika Kragujevca Nebojša Zdravković, koji je i član pregovaračkog tima Vlade Srbije sa Fijatom, podseća da je većpreneo izjavu generalnog menadžera kompanije Fijat automobila Srbija Đovanija de Filipisa, sa poslednjeg sastanka u Zastavi, prema kojoj će u kragujevačkoj fabrici u martu početi proizvodnja „punta“, a da se radovi na formiranju kompanije Fijat automobili Srbija odvijaju prema utvrđenoj dinamici. „O planovima na duži rok nismo razgovarali, ali niko nije pominjao odlaganje radova“, kaže Zdravković.

Za Vladu Vučkovića, člana kragujevačkog Gradskog veća, zaduženog za privredu i privatizaciju, koji je i član jedne od komisija za realizaciju ugovora sa Fijatom, eventualno desetomesečno odlaganje početka posla, proizvodnje novog Fijatovog modela („A“ klase), ne predstavlja neočekivanu, niti lošu vest. Vučkovićsmatra da ugovorom predviđeni rok o startu proizvodnje novog Fijatovog modela u Kragujevcu krajem ove godine, nije bio realan. „U Zastavi se pravi nova fabrika automobila, i uprkos našim i Fijatovim željama, nije bilo realno očekivati da će jedan tako ozbiljan i veliki posao biti završen do kraja ove godine. S druge strane, to privremeno odlaganje pune realizacije ugovora sa Fijatom odgovara i nama, jer dobijamo dodatno, odnosno potrebno vreme za ispunjavanje onih obaveza koje su država i grad preuzeli prema Fijatu. Bez obzira na razloge privremenog odlaganja potpune primene ugovora sa Fijatom, ne dešava se ništa dramatično. Fijat je ovde osnovao svoju kompaniju, u kojoj će uskoro startovati sklapanje „punta“, a tokom 2010, što je i jedino realan rok, i proizvodnja novog modela automobila“, ističe Vučković.

Kriza usporila Fijatove investicije

Beč – Sprovođenje ugovora sa Fijatom biće usporeno zbog svetske ekonomske krize, ali će fabrika automobila u Kragujevcu raditi, izjavio je juče ministar ekonomije Mlađan Dinkić. „Sigurno je da će investicija biti realizovana, ljudi će imati posao u Kragujevcu i naravno sve će ići sporije nego što smo i mi i Fijat želeli, ali na to nismo uticali ni mi ni oni, nego svetska finansijska kriza. U narednih nekoliko sedmica biće izrađen biznis plan za ovu godinu, kojim će biti definisana dinamika uplata i realizacija investicije Fijata i Zastave. Osim toga, fabrika u Kragujevcu će u narednih 12 meseci biti u potpunosti rekonstruisana i spremna za proizvodnju novog Fijatovog modela, dok proizvodnja ‘punta’ počinje odmah, jer to nije povezano sa projektom lansiranja novog modela automobila“, kazao je Dinkićna ekonomskoj konferenciji Juromani o srednjoj i istočnoj Evropi. Beta

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari