Rokovi za metro sve duži, a cena sve veća

Ostavite komentar


  1. Najtužnije je što će ova lopovska družina ‘potrošiti’ 4-5 milijardi evra iz budžeta a metro će jedino dobiti staničnu zgradu (ili samo rupu u zemlji) u Makišu (mada ni to nije sigurno) i uzurpirano zemljište pod zaštitom vodosnabdevanja grada radi stanogradnje (Karići već pikiraju kako da jeftino, ako može džabe, otmu to zemljište). Kada se otruju gradski izvori vode i ugrozi život u gradu optužiće Đilasa, naravno.

  2. Mislim da je krajnje vreme pitati nadležne i njihove »stručnjake« da široj javnosti objasne kakva je razlika između metroa i »BG voza«. Naime, pošto i metro i »BG voz« prevoze putnike, jedina razlika koju vidim mogla bi da bude u boji voza, ali »nije bitno koje boje je voz, bitno je da prevozi putnike«.Takođe bi g-din Milutin Ignjatović, direktor CIP-a trebao da objasni široj javnosti; kakva je razlika između tunela kroz koje prolazi »BG voz« i tunela kroz koje bi prolazio metro, kao i da li postoji razlika i kakva između infrastrukture; šine, kontakta mreža, stajališta, itd. koje koristi »BG voz« u odnosu na infrastukturu koju bi koristio metro, a pogotovo koja se to licenca traži da bi mogli da projektuju metro. Stručne razlike između »BG voza« i metroa nema, jedino je vide političari koji su većinom »saobraćajno« polupismeni, a mnogi od njih i »saobraćajno« nepismeni, pa misle da za metro moraju da se izgrade tuneli, pa koliko košta da košta, ali ima i drugih stručnih mišljenja. Ne tako davno, tačnije 25.10.2020. svečano je, a posle izgradnje koja je trajala pet (5) godina, počeo da saobraća metro »Orange Line« u mestu Lahore, Pakistan. Metro »Orange Line« je dužine 27,12km i ima 26 stajališta od kojih su 24 stajališta kao i trasa metroa između tih stajališta iznad površine zemlje i na vijaduktima, dok su samo 2 stajališta; »Central« i »Anarkali« ispod površine zemlje. Peroni, odnosno šine stajališta »Central« su 9,7m ispod nivoa ulice, dok su kod stajališta Anarkali oni 8,7m ispod nivoa ulice, pa je više nego očigledno, da su stajališta, kao i 1,72km podzemne trase metroa »Orange Line« izgrađeni metodom »Cut&Cover«. Inače, izgradnja metroa »Orange Line« dužine 27,12km je koštala 1,8 milijarde dolara, odnosno 1,53 milijarde evra ili 56,42 miliona evra/km, pa je očigledno da je cena izgradnje po kilometru skoro dva puta manja nego planirana cena izgradnje metroa u Beogradu od oko 109 miliona evra/km (1,8 milijarde evra za 16,5 km). Pri tome treba napomenuti da Lahore ima oko 12 miliona stanovnika i prosečnu gustinu naseljenosti od 6.500 stanovnika/km2, dok Beograd ima oko 1,7 miliona stanovnika i prosečnu gustinu naseljenosti od oko 3.500 stanovnika/km2.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

23. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Andrej Josifovski Pijanista, arhitekta i vizuelni umetnik

Danas čitam danas, da se ne bih osvrtao sutra.