Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave sprovodi javnu raspravu o Nacrtu zakona o Centralnom registru stanovništva, koji će zapravo biti sveobuhvatna evidencija o građanima Srbije i jedan od informacionih stubova javne uprave.
„Uspostavljanje ovakvog registra je još jedan korak bliže modernoj, efikasnoj i ekonomičnoj upravi kojoj težimo. Suština ovakvog posla je da našim građanima još više olakšamo poslovanje sa upravom, i da taj susret ne bude više opterećujući, već brz, jasan i efikasan, nalik zemljama EU“, rekao je ovim povodom ministar Branko Ružić. Registar je „kruna“ posla koji se odnosi na uređivanje elektronskih baza, jer su baze osnov za dalji proces digitalizacije“, dodaje on, navodi se u saopštenju Ministarstva državne uprave.
Ministar je objasnio da će Centralni registar stanovništva objediniti podatke o građanima Srbije iz 11 evidencija koje sada vode različite instiucije. „Ovim ćemo pojednostaviti postupke i ubzrati usluge jer većina njih zahteva pribavljanje podataka o našim građanima. Ovim novinama omogućavamo da, ako nekom službeniku treba podatak npr. o isteku vozačke dozvole da bi građaninu završio posao oko registracije automobila, on taj podatak može videti u Centralnom registru. Ne traži ga ni od stranke, niti od kolega iz drugih istitucija, već jednostavno, pristupi Centralnom registru. Nema odugovlačenja, troškova po građane i gubljenja vremena“, objasnio je Ružić.
Korist od uspostavljanja Registra imaće ne samo građani, već i državni organi pred kojima se građini pojavnjuju kao korisnici usluga. Već decenijama podaci koji se odnose na stanovništvo u Republici Srbiji nalaze se u više različitih baza podataka (matične knjige, Knjiga državljana, …..). Ove baze podataka vode se na različite načine, a razmena informacija je veoma otežana i spora zbog velikog broja evidencija, raznovrsnosti vođenja i načina pristupa tim podacima. Uspostavljanjem Centralnog registra stanovništva, posao službenicima se pojednostavljuje, a troškovi rada se smanjuju.
Ministar je i naglasio da je posebna pažnja u Nacrtu zakona posvećena zaštiti i bezbednosti, tako da pristup ovim podacima neće imati svako, već samo ovlašćeni službenici, s tim što će i građani moći da izvrše uvid u svoje podatke.
Javna rasprava sprovodi se u periodu od 8. do 27. oktobra 2018. godine. Predlozi, sugestije, inicijative i komentari pošaljite nam na: [email protected] ili na poštansku adresu Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Beograd, Birčaninova 6, sa napomenom: ,,Za javnu raspravu o Nacrtu zakona o Centralnom registru stanovništva“ .
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.